کتاب تیتوس گرون

Titus Groan
کد کتاب : 16125
مترجم :
شابک : 978-6001825903
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 758
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1946
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب تیتوس گرون اثر مروین پیک

شروع رمان با تولد «تیتوس گرون» میراث دار لورد سپولکراوه آغاز می شود. او برای به دست اوردم زمین ها و ساختمان های قلعه ی گورمنگاش تلاش می کند. بسیار دورتر در آشپرخانه، یک پیشخدمت به اسم استرپایک از وضایفش فرار می کند و با اشتیاق به سمت رسیدن به قدرت قدم بر می دارد. در قصر گورمنگاش تمام وقایع توسط آیین های پیچیده از قبل پیش بینی شده اند. و خاستگاه این اتفاقات با گذشت زمان پاک شده است. این قلعه پر از شخصیت های تاریک است که در راه روهای نیمه روشن در رفت و آمدند. رویایی و ترسناک، رمان عجیب مروین پیک یکی از خارق العاده ترین و عالی ترین کار ها در داستان های مدرن است. یک ابر تیره از ضلالت و امواج شوم بالای قوانین وسنت های خشک و بی حاصل قصر در رفت و آمد است. استرپایک از شکاف موجود بین قوانین خشک قصر و نیاز های احساسی خانواده سلطنتی در راستای اهداف شخصی خود بهره می برد. این کتاب اولین سری از کتاب های گورمنگهاست فامیلی هست که درون آن حس فرسودگی دیده می شه. مجموعه ای غول آسا که با زبانی متراکم نوشته شده اما در عین حال این تصور می شود که نویسنده قصد داشته از کلمات نهایت استفاده را ببرد. این کتاب برابر خوردن یک کیک شکلاتی بسیار بزرگ و عالی است. کتابی که باید در لیست کتاب های فانتزی قرار بگیرد چرا که جای دیگری به ذهن آدم نمی رسد. لرد سپولکراوه 76 ساله خودش رو پایبد به اصول قدیمی قصر می داند و حتی آن هارا به پرسش نمی گیرد. همسرش گرترود بزرگ و با ابهت است، او هیچ توجهی به خانوده نمی کند در عوض یا در اتاق خوابش است یا به همراه سپاهی از پرندگان و گربه های سفیدی که از محبتش برخوردارند در مناطق مشخصی قدم بر می دارد. . .

کتاب تیتوس گرون

مروین پیک
مروین لورنس پیک (9 ژوئیه 1911 - 17 نوامبر 1968) نویسنده، هنرمند، شاعر و تصویرگر انگلیسی بود.او بیشتر برای آنچه که معمولاً به مجموعه کتابهای Gormenghastگفته می شود شناخته شده است.این سه اثر بخشی از آنچه پیك تصور می كرد چرخه ای طولانی است، تكمیل آن از مرگ وی جلوگیری می شد. آنها بعضی اوقات با کارهای معاصر قدیمی تر J. R. R. Tolkien مقایسه می شوند، اما داستان سورئال او تحت تأثیر عشق اولیه او به چارلز دیکنز و رابرت لوئیس استیونسون بود نه مطالعات تالکین درباره اساطیر و فلسفه.
نکوداشت های کتاب تیتوس گرون
Mervyn Peake is a finer poet than Edgar Allan Poe, and he is therefore able to maintain his world of fantasy brilliantly through three novels. It is a very, very great work…A classic of our age
مروین پیک شاعری ظریف تر از ادگار آلن است. بنابراین او میتواند کلماتش را در سرتاسر سه رمان درخشان و فانتزی نگه دارد. این یک کار بسیار بسیار عالی است. یک کلاسیک برای سن ما.
Robertson Davies

قسمت هایی از کتاب تیتوس گرون (لذت متن)
از قضای روزگار آن روز سرانجام فرا رسید. در بعد از ظهری نمناک، مهمانی ناخوانده، که از قرار معلوم کلنجار رفتن با دستگیره در را به سنت رایج تر دق الباب ترجیح داده بود، چرت آقای راتکاد را در اعماق ننویش پاره کرد. سر و صدای دستگره در اتاق دراز طنین می انداخت و پیش می رفت و آخر الامر روی گرد و غبار نرم نشسته روی کف پوش ها نفوذ می کرد. آفتاب بزور از لای درز باریک کرکره به درون می پیچید. حتی در بعد از ظهر گرم و خفقان آور و بیمار گونی مثل آن روز هم کرکره پایین بود و تالار منبع نوری جز سوسوی ناهمگون شمع ها نداشت. راتکاد با صدای تلق تلق دستگیره از جا پرید. ریسمان های نازک و غبار آگین آفتاب تقلاکنان از کرکره می گذشتند و کله ی تیره رنگش را با روشنای جهان خارج شیار دار می کردند. همچنان که از ننو پایین می آمد سرش روی شانه هایش به لمبر خوردن افتاد چشمانش به سمت بالا و پایین در می جهیدند و در پایان هر یک ازین گشت زنی های بی مهابا و پر شتاب به دستگیره آشوب زده اش باز می گشتند.