کتاب عروسی شاهدخت

The Princess Bride
کد کتاب : 16369
مترجم : لیلا طاهری
شابک : 978-6009822720
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 464
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1973
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب عروسی شاهدخت اثر ویلیام گلدمن

"عروسی شاهدخت" داستانی سرشار از عشق واقعی ، ماجراجویی زیاد ، دزدان دریایی ، شاهزاده خانم ها ، غول ها ، معجزه ، شمشیربازی و مجموعه ای وحشتناک از جانوران وحشی است . "عروسی شاهدخت" رمان عاشقانه ی فانتزی مربوط به سال 1973 است که توسط نویسنده ی آمریکایی "ویلیام گلدمن" نوشته شده است. این کتاب عناصر کمدی ، ماجراجویی ، فانتزی ، درام ، عاشقانه و افسانه را ترکیب می کند. "ویلیام گلدمن" گفته است: "بازخورد های این کتاب ، بیش از کار های دیگر من بوده است که پیش از این انجام داده ام ، انواع حرف های عجیب و غریب درباره این کتاب زده می شود. چیزی در عروسی شاهدخت روی مردم تأثیر می گذارد."
ماجرا در دنیای دوران رنسانس می گذرد؛ زن جوانی به نام باترکاپ در مزرعه ای در کشور فلورن زندگی می کند. او همیشه از کارگر مزرعه، وستلی که به او پسر مزرعه می گویند، سوءاستفاده می کند و از او درخواست می کند تا کارهای طاقت فرسا را برایش انجام دهد. پاسخ وستلی به خواسته های او همیشه "همانطور که می خواهید" است. سرانجام او می فهمد که در واقع ،وستلی او را دوست دارد . بعد از اینکه باترکاپ متوجه می شود که وستلی او را دوست دارد و به احساسات خود اعتراف می کند ، وستلی به دنبال ثروت خود می رود تا بتوانند با هم ازدواج کنند. باترکاپ پس از آن نامه ای دریافت می کند که دزدان دریایی به کشتی او در دریا حمله کرده اند. باترکاپ فکر می کند وستلی مرده است و به ناامیدی فرو می رود... .
در سال 1987 بر اساس این داستان، فیلمی به کارگردانی رابر راینر و با بازی "فرد سویج"، "رابین رایت" و دیگران ساخته شده است.

کتاب عروسی شاهدخت

ویلیام گلدمن
ویلیام گُلدمن (William Goldman) زادهٔ ۱۲ اوت ۱۹۳۱ - درگذشته ۱۶ نوامبر ۲۰۱۸ نویسنده، نمایش‌نامه‌نویس و فیلم‌نامه‌نویس اهل ایالات متحده آمریکا بود.گولدمن بخاطر فیلم‌های بوچ کسیدی و ساندنس کید و همه مردان رئیس‌جمهور جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی را دریافت کرد. از جمله فیلم‌های دیگری که او نگارش فیلمنامه آن را برعهده داشت می‌توان به فیلم‌های مرد ماراتن، عروس شاهزاده و شعبده بازی اشاره کرد.
نکوداشت های کتاب عروسی شاهدخت
[Goldman's] swashbuckling fable is nutball funny . . . A 'classic' medieval melodrama that sounds like all the Saturday serials you ever saw feverishly reworked by the Marx Brothers.
داستان گلدمن خنده دار است. یک ملودرام قرون وسطایی کلاسیک که مثل همه سریال های شنبه ای که تا به حال دیده اید با تبحر دوباره توسط برادران مارکس ساخته شده است.
Newsweek Newsweek

One of the funniest, most original, and deeply moving novels I have read in a long time.
یکی از جالب ترین ، اصیل ترین و عمیق ترین رمان هایی که بعد از مدت زمان طولانی خوانده ام.
Los Angeles Times Los Angeles Times

قسمت هایی از کتاب عروسی شاهدخت (لذت متن)
«وستلی، مرا دوست داری؟ موضوع همین است؟» وستلی نمی توانست باور کند. «دوستت دارم؟ خدای من، اگر عشق تو یک دانه شن باشد، عشق من یک دنیا ساحل است. اگر عشق تو…» باترکاپ حرفش را قطع کرد. «من هنوز اولی را نفهمیدم.» داشت خیلی هیجان زده می شد. «بگذار اول این را روشن کنیم. تو می گویی اگر عشق من به اندازه یک دانه شن است، عشق تو اینی است که می گویی؟ تصویرها مرا گیج می کنند، یعنی یک دنیا ساحل تو از شن من بزرگ تر است؟ کمکم کن، وستلی. حس می کنم در آستانه چیز بی اندازه مهمی ام.» «به خاطر تو همه این سال ها تو کلبه ام ماندم. به خاطر تو خودم زبان های مختلف یاد گرفتم. بدنم را قوی کردم چون فکر کردم ممکن است از بدن قوی خوشت بیاید. یک عمر با این آرزو زندگی کردم که اگر برای یک لحظه کوتاه هم شده، نگاهم کنی. تو تمام این سال ها لحظه ای نبوده که دیدنت باعث نشود قلبم خودش را دیوانه وار به قفسه سینه ام بکوبد. شبی را یادم نمی آید که چهره ات مرا تا خواب همراهی نکرده باشد. صبحی وجود نداشته که چشم هام را با خیال تو باز نکنم… هیچ کدام از این ها را درک می کنی، باترکاپ یا می خواهی باز هم ادامه بدهم؟»