کتاب آیا قرن بیست و یکم به چین تعلق دارد؟

Does the 21st Century Belong to China?
(یک مناظره)
کد کتاب : 16818
مترجم :
شابک : 978-6222460365
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 100
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب آیا قرن بیست و یکم به چین تعلق دارد؟ اثر نیل فرگوسن

آیا صعود چین غیرقابل توقف است؟ به نظر می رسد چین با داشتن سرمایه انسانی 1.3 میلیارد شهروند، آخرین پیشرفت های تکنولوژیکی و سیستم نسبتا کارآمد سرمایه داری دولت محور، آماده تبدیل شدن به ابرقدرت جهانی در قرن حاضر است. اما پادشاهی میانه نیز با یک سری چالش ها مواجه است. از کمبود انرژی گرفته تا تخریب محیط زیست تا ناآرامی های سیاسی و بار امنیتی فزاینده جهانی، مجموعه ای از عوامل می توانند صعود جهانی چین را از مسیر خارج کنند.

در این نسخه از مناظره‌های مانک - برترین مجموعه مناظره‌های بین‌المللی کانادا - هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه سابق ایالات متحده و فرید زکریا از سی‌ان‌ان، با مورخ برجسته، نایل فرگوسن و اقتصاددان مشهور جهان، دیوید دائوکوی لی، به مناظره بزرگ‌ترین موضوع ژئوپلیتیک زمان ما می‌پردازند: آیا قرن بیست و یکم متعلق به چین است؟

مناظره مونک در مورد چین بسیار پر انرژی و کاملا جذاب، اولین مناظره عمومی رسمی است که دکتر کیسینجر در مورد آینده چین در آن شرکت کرده است و شامل مصاحبه های اختصاصی با هنری کیسینجر و دیوید دائوکوی لی است.

کتاب آیا قرن بیست و یکم به چین تعلق دارد؟

دسته بندی های کتاب آیا قرن بیست و یکم به چین تعلق دارد؟
قسمت هایی از کتاب آیا قرن بیست و یکم به چین تعلق دارد؟ (لذت متن)
می توانم درباره ی تجربه شخصی خودم برای تان بگویم. من برای برنامه ام با ون جیابائو مصاحبه کردم و مصاحبه ی بسیار مهمی بود که افتخار انجامش را داشتم. دولت چین این مصاحبه را اعلام کرد چرا که بسیار مهم به نظر می رسید. نخست وزیر ون صحبت های بی خطری در این باره بیان کرد که چین چگونه در نهایت از لحاظ سیاسی تکامل خواهد یافت. این مصاحبه در تلویزیون چین ممنوع و از وب سایت های چینی حذف شد. سپس گروهی از خبرنگاران چینی به سانسور این مصاحبه اعتراض کردند و بلافاصله نامه ی اعتراضی شان از وب سایت شان حذف شد. این کار به نظرم اصلاحات سیاسی نمی آید. به نظرم نوعی آماده شدن برای دفع نقد است، ترس از این که چه چیزی ممکن است اتفاق بیفتد. کاملا روشن است که چین آزادی بیشتر و بیشتری به مردمش می دهد. اصلا به این مسئله شک ندارم. اما باید بفهمند که چطور می خواهند نظامی سیاسی برپا کنند که خودش را با این طبقه ی متوسط در حال رشد در جهانی جای دهد که در آن مردم خواهان پاسخگویی بیشتر و بیشتری از رهبران شان هستند.