کتاب قدرت تفکر بدون فکر کردن

Blink
(بلینک)
کد کتاب : 16919
مترجم :
شابک : 978-9646839908
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 304
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب قدرت تفکر بدون فکر کردن اثر مالکوم گلدول

مالکوم گلدول در کتاب پرفروش برجسته ی خود با عنوان Tipping Point ، تعریف جدیدی از نحوه ی درک جهان پیرامون خود ارائه داد. اکنون ، در کتاب قدرت تفکر بدون فکر کردن ، او انقلابی در راه درک ما از جهان درونی مان ایجاد می کند.
کتابی قدرت تفکر بدون فکر کردن ، در مورد انتخاب هایی که به نظر می رسد در یک چشم بر هم زدن انجام می شوند اما در واقع اصلا به آن آسانی که به نظر می رسند نیستند. چرا برخی از افراد تصمیم گیرنده هایی درخشان هستند ، در حالی که دیگران به طور مداوم از تصمیم گرفتن ناتوان هستند؟ چرا برخی افراد از غریزه ی خود پیروی می کنند و پیروز می شوند ، در حالی که عده ای دیگر در نهایت دچار خطا می شوند؟ چگونه واقعا مغز ما در دفتر ، کلاس ، آشپزخانه و اتاق خواب کار می کند؟ و چرا بهترین تصمیمات اغلب آنهایی هستند که توضیح آنها برای دیگران غیرممکن است؟
در کتاب قدرت تفکر بدون فکر کردن با روانشناسی روبرو می شویم که یاد گرفته است بر اساس چند دقیقه مشاهده یک زن و شوهر ، دوام ازدواج آن ها را پیش بینی کند. مربی تنیس که می داند بازیکن حتی قبل از تماس راکت با توپ ، قرار است خطایی را مرتکب شود. کارشناسان آثار باستانی که در یک نگاه اثر جعلی را تشخیص می دهند. در اینجا نیز شکست های بزرگ در تصمیم گیری وجود دارد: انتخاب شدن وارن هاردینگ.و تیراندازی پلیس به آمادو دیالو .
کتاب قدرت تفکر بدون فکر کردن نشان می دهد که تصمیم گیرندگان عالی کسانی نیستند که بیشترین اطلاعات را پردازش می کنند یا بیشترین زمان را برای مشورت می گذرانند ، بلکه کسانی هستند که هنر "برش نازک" را بلندند به این صورت که با فیلتر کردن تعداد زیادی متغیر به تعداد بسیار کمی از عوامل مهم می رسند.

کتاب قدرت تفکر بدون فکر کردن

مالکوم گلدول
مالکوم تیموتی گلدول، زاده ی 3 سپتامبر 1963، روزنامه نگار، نویسنده و سخنران کانادایی است که در همپشایر انگلیس به دنیا آمده است.زمانی که او شش ساله بود، خانواده اش به اونتاریوی کانادا مهاجرت کردند. گلدول در دبیرستان در مسابقات دو شرکت می کرد و در چهارده سالگی برنده ی دوی 1500متر شد.او در سال 1984 در رشته ی تاریخ از دانشگاه تورنتو فارغ التحصیل شد. وی در سال 1987 به بخش های اقتصادی و علمی روزنامه ی واشنگتن پست پیوست تا سال 1996 در آن جا مشغول بود. مالکوم گلدول از سال 1996 عضو تحریریه ی روزنامه ی ...
قسمت هایی از کتاب قدرت تفکر بدون فکر کردن (لذت متن)
سالها پیش زوج جوانی به دانشگاه واشنگتن آمدند تا از آزمایشگاه روان شناس «جان گاتمن» دیدن کنند. هر دو سن و سالی حدود بیست و بیست و پنج سال داشتند. بلوند بودند و چشم آبی. موهایشان را مطابق مد روز آرایش کرده بودند و عینکهای شیکی زده بودند. بعد کارکنان آزمایشگاه گفتند: آنان زوج مهربانی بودند و آدم می توانست به راحتی آنان را دوست بدارد. باهوش، جذاب، بامزه و خوش سرو زبان و بذله گو بودند. این صفات به خوبی در نوار ویدئویی که «گاتمن» از آنان گرفت به چشم می آید. شوهر که ما او را در اینجا«بیل» می نامیم رفتاری خوشایند و مطبوع داشت. همسرش سوزان حضور ذهنی تند و تیز و اما خشک و بی روح داشت.

فکر می کنید تا چه حد می توانید از این نوار پانزده دقیقه ای به وضعیت ازدواج بیل و سو پی ببرید؟ آیا می توانید بگویید روابط آنان سالم یا ناسالم است؟ من شک دارم که اغلب شما بگویید مکالمه درباره ی حیوان خانگی بین سو و بیل بتواند اطلاعات زیادی به ما بدهد. پانزده دقیقه زمان بسیار کوتاهی است. ازدواج در بردارنده ی مسایل زیادی است که زن و شوهر باید با آن دست و پنجه نرم کنند. پول، روابط جنسی، بچه ها، شغل و خانواده و شدت و حدت این مسایل دائما در ترکیب و تلفیق خود کم یا زیاد می شود.