کتاب پرونده خدمتکار مفقود

The Case of the Missing Servant
کد کتاب : 1705
مترجم :
شابک : 978-600-119-993-6
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 336
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

از کتاب های پرفروش در انگلیس

معرفی کتاب پرونده خدمتکار مفقود اثر تارکوئین هال

کتاب پرونده خدمتکار مفقود، رمانی نوشته ی تارکوئین هال است که اولین بار در سال 2009 منتشر شد. ویش پوری، موفق ترین کارآگاه هند است، حداقل از نظر خودش! مهارت های حرفه ای پوری به همان شیوه ی قدیمی شرلوک هولمز هستند و کمی با دنیای مدرن شهر دهلی در تضاد به نظر می رسند، اما او بسیار باهوش است و متدهایش نیز جواب می دهند. داستان این رمان به ماجرای به کار گرفته شدن پوری و همکارانش (که هر کدام لقب های جالب و عجیبی دارند) در دو پرونده ی تحقیقاتی می پردازد. اولین پرونده، درباره ی گذشته ی مردی است که تمایل دارد با زنی ازدواج کند که پدرش، او را غیرقابل ازدواج می داند! و دومین پرونده درباره ی ناپدید شدن زنی جوان است که تنها با نام ماری شناخته می شود و خدمتکار یکی از وکیلان برجسته ی پنجاب بوده است.

کتاب پرونده خدمتکار مفقود

تارکوئین هال
تارکوئین هال، نویسنده و روزنامه نگار انگلیسی است. هال در لندن به دنیا آمد. او بیشتر عمر خود را خارج از انگلستان و در کشورهایی چون آمریکا، پاکستان، هندوستان، کنیا و ترکیه گذرانده و سفرهایی درازمدت به آفریقا، خاورمیانه و جنوب آسیا داشته است. هال، نویسنده ی هفت کتاب و تعداد زیادی از مقاله هایی است که در برترین روزنامه ها و مجلات انگلستان از جمله Times، Sunday Times و Daily Telegraph به چاپ رسیده اند.
نکوداشت های کتاب پرونده خدمتکار مفقود
Surprising and often comic.
غافلگیرکننده و اغلب طنزآمیز.
The New York Times Book Review

An entertaining work.
اثری سرگرم کننده.
Library Journal Library Journal

Lively and quick-paced.
سرزنده و با ضرباهنگی سریع.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب پرونده خدمتکار مفقود (لذت متن)
طبق معیارهای دهلی، خیابان مسکونی آرام و به شدت تمیزی بود. ساکنان نخبه و سطح بالا افسران ارتش، دکترها، مهندس ها، افراد سرشناس و اتوکش های خیابانی که هرازگاهی پیدایشان می شد خیالشان راحت بود که جامعه ی دربسته شان به دور از صنعت و بازرگانی و خرابی های معمول انسانی است. ساکنان می توانستند در خیابان های جارو زده قدم بزنند یا در باغ های همگانی بچرخند بدون ترس از این که گداهای از ریخت افتاده مزاحمشان شوند، یا مجبور باشند به خاطر حضور جوشکارهایی که قطعه های فلزی در پیاده رو جوش می دهند یا قصاب های حلال فروشی که مرغ سر می برند راهشان را کج کنند و دور بزنند.

اکثر خانواده ها در منطقه ی دیفنس کلنی پنجابی بودند و بعد از تجزیه ی مصیبت بار شبه قاره ی هند در 1947 پناهنده شده به دهلی نو آمده بودند. ثروت و تعدادشان در طول دهه ها افزایش پیدا کرده بود و خانه های ویلایی سیمانی به سبک کوبیسم ساخته بودند که با دیوارهای بلند و درهای بزرگ باشکوه از جنس آهن ورزیده احاطه شده بود.