کتاب سرگذشت فلسفه

The story of philosophy
داستان جذاب 2500 سال فلسفه ی مغرب زمین، از یونان باستان تا کنون
کد کتاب : 14197
مترجم :
شابک : 978-9643128340
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1990
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 13
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

داستان فلسفه
The Story of Philosophy
کد کتاب : 17542
مترجم :
شابک : 978-9642071180
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1998
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب سرگذشت فلسفه اثر براین مگی

سرگذشت فلسفه کتابی موفق و به روز است که با یک نگاه تازه ، بیش از 2500 سال فلسفه ی غرب را ردیابی می کند ، از افلاطون و ارسطو در یونان باستان گرفته تا سنت آگوستین و فلسفه قرون وسطایی ، عصر طلایی در فلسفه آلمانی ، برتراند راسل و آلبر کامو در عصر مدرن و خیلی موارد دیگر. فیلسوف و استاد مشهور جهانی برایان مگی به طور ماهرانه اکتشاف و جست و جوی شما را از طریق موضوعات مهم فلسفی ، سوالات مهم و سهم کلیدی فیلسوفان بزرگ در این راهنمای مصور و در دسترس راهنمایی می کند.
اندیشمندان بزرگ را در متن های تاریخی خودشان کشف کنید و تأثیراتی را که در زندگی و کار آنها شکل گرفته است ، بیاموزید. در سرگدشت فلسفه ، بازنگری شده و به روز شده ، هر جنبش فلسفی شامل پروفایل های فیلسوفان اصلی و آثار مهم آنها ، زمینه ها و تأثیرات تاریخی ، نقل قول های مهم و سایر افراد و ایده های مرتبط است. عکس ها ، آثار هنری و تصاویر با رنگ کامل در این کتاب قرار داده شده اند.
سرگدشت فلسفه ، اطلاعات لازم را برای فکر کردن در مورد بزرگترین سوالات زندگی به شما می دهد ، دنیای ایده های فلسفی را به روشی باز می کنید که توسط دانشجویان و هر کسی که مجذوب شیوه هایی است که ما زندگی اجتماعی، سیاسی و ایده های اخلاقی مان را شکل می دهیم ، به راحتی قابل درک است .

کتاب سرگذشت فلسفه

براین مگی
برایان مگی علاوه بر نویسندگی، برای مصاحبه‌های حرفه‌ای خود با فلاسفه بزرگ دهه 70 و 80 میلادی نیز شهره است. مصاحبه‌های مگی که به تهیه کنندگی شبکه بی‌بی‌سی بوده در دهه 70 و 80 میلادی مورد استقبال بینندگان این شبکه تلویزیونی قرار می‌گرفته است. «فلاسفه بزرگ» و «مردان اندیشه» از جمله برنامه‌های پرمخاطب او در این دو دهه بوده است."مردان اندیشه" عنوان یک مجموعه 15 قسمتی در سال 1978 میلادی بود که مگی در آن با فیلسوفان معاصر مصاحبه می‌کرده ...
دسته بندی های کتاب سرگذشت فلسفه
نکوداشت های کتاب سرگذشت فلسفه
This gloriously illustrated and accessible book enables readers to embark on an adventure in philosophy.Young adults will find that the often closed doors of philosophy are now open and inviting
این کتاب با شکوه و مصور و در دسترس به خوانندگان این امکان را می دهد تا به ماجراجویی در فلسفه بپردازند. بزرگسالان جوان پی می برند که در های معمولا بسته ی فلسفه حالا بازند و آنها را به خود می خوانند.
 School Library Journal School Library Journal

Lavishly illustrated
به صورت ولخرجانه ای توضیح دهنده و مصور
Library Journal Library Journal

قسمت هایی از کتاب سرگذشت فلسفه (لذت متن)
همه چیز یکی است پارمنیدس معتقد بود که نمی توان گفت هیچ چیزی وجود نداشته است. به عقیده او هرگز ممکن نیست که هیچ چیزی وجود نداشته باشد و بنابراین نمی توان گفت همه چیز یا در واقع هر چیزی، از هیچ (عدم) به وجود آمده است. همه چیز باید همیشه بوده باشد؛ به دلیل مشابهی، همچنین ممکن نیست چیزی هیچ (عدم) شود؛ بنابراین، نه تنها همه چیز باید بی آغاز و غیر مخلوق باشد، بلکه باید ابدی و فناناپذیر هم باشد. همچنین، به دلایل مشابهی، ممکن نیست هیچ شکاف یا خلائی در واقعیت باشد، یا هیچ بخشی از واقعیت نیست که در آن چیزی نباشد؛ واقعیت در همه جا باید به هم پیوسته باشد؛ همه فضا پر و ملأ (پری یا پلنوم) است. این افکار به ایجاد این نظریه انجامید که همه گیتی، در واقع، وجودی واحد و تغییر ناپذیر است. همه چیز یکی است. آنچه که تغییر با جنبش و حرکت به نظر می رسد، چیزی است که در یک نظام بسته و ثابت رخ می دهد.

شاید عجیب به نظر برسد که افکار پارمنیدس شباهت تکان دهنده ای دارد با آن دیدگاه علمی از جهان هستی که در دوران بین نیوتن (قرن هفدهم) تا اینشتین (قرن بیستم) شکل گرفت. در مورد در این دیدگاه علمی جدید هست که پارمنیدس را به یاد می آورد. اولی، جبرگرایی آن است همه چیز لزوما و ناگزیر همان است که، باید باشد. دوم این که فقط از منظر درونی و ذهنی ناظر ممکن است زمان حال یا اکنون وجود داشته باشد؛ از جنبه بیرونی یا واقعیت خارجی، همه لحظه های زمانی یکسان اند و تمایزی ندارند. هنگامی که بحث مفصلی در این موضوع میان دو مغز متفکر بزرگ قرن بیستم در گرفت، نام پارمنیدس به میان آمد. آن دو، اینشتین و پوپر بودند و در شرحی که پوپر در زندگی نامه خودنوشته اش (جست وجوی بی پایان درباره آن بحث با اینشتین آورده، می نویسد: «می خواستم او را قانع کنم تا از جبرگرایی اش دست بردارد زیرا او را به این دیدگاه می رساند که جهان هستی همان جهان چهاربعدی پارمنیدسی است که هر تغییری در آن، توهم انسان است یا چیزی در همین حد. او پذیرفت که همین دیدگاه را داشته و در حین گفت وگوی مان، او را "پارمنیدس" خطاب می کردم.»