کتاب در باب آنارشیسم

On Anarchism
کد کتاب : 1780
مترجم :
شابک : 978-964-228-171-8
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 192
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

در فهرست کتاب های سیاسی برگزیده

معرفی کتاب در باب آنارشیسم اثر نوام چامسکی

کتاب در باب آنارشیسم، اثری نوشته ی نوام چامسکی است که اولین بار در سال 2005 منتشر شد. این کتاب از نگرشی پرده برمی دارد که باعث شده چامسکی در طول زندگی حرفه ای خود به شکلی جسورانه و بدون ترس، مشروعیت نهادهای قدرت را زیر سوال ببرد. چامسکی در این مقاله های آموزنده، به یکی از بدنام ترین (در نظر ساختارهای قدرت) ایدئولوژی ها یعنی آنارشیسم می پردازد و آن را به عنوان اساس تفکر سیاسی خود در نظر می گیرد. آنارشیسم مدنظر چامسکی، به شکل متمایزی مثبت نگر و برابری خواه است و به جای قدرت متمرکز در یک فرد، بر قدرت جمعی تأکید دارد. کتاب در باب آنارشیسم، اثری بسیار خواندنی و جذاب برای هر کسی است که به دنبال تحلیلی دقیق و جامع از شرایط کنونی انسان و همچنین به دنبال پرداختی هوشمندانه و منسجم به مفهوم آنارشیسم است.

کتاب در باب آنارشیسم

نوام چامسکی
نوام چامسکی، زاده ی 7 دسامبر 1928، زبان شناس، فیلسوف آنارشیست و نظریه پرداز آمریکایی است. چامسکی در فیلادلفیا به دنیا آمد. او در دسامبر سال 1949 با کارول چامسکی که خود استاد دانشگاه هاروارد بود، ازدواج کرد. چامسکی در دوران کارشناسی، سخت تحت تأثیر زلیگ هریس، استاد زبان شناسی دانشگاه پنسیلوانیا، قرار گرفت. گرایش چامسکی به دیدگاه های سیاسی هریس، انگیزه ای شد تا او رشته ی زبان شناسی را برای ادامه ی تحصیلات خود انتخاب کند. چامسکی از سال 1955 در موسسه ی تکنولوژی ماساچوست به عنوان استاد زبان شناسی م...
نکوداشت های کتاب در باب آنارشیسم
A groundbreaking book that shows a different side of the best-selling author.
کتابی متحول کننده که وجهی متفاوت از نویسنده ی پرفروش خود را نشان می دهد.
Barnes & Noble

An essential introduction to the Noam Chomsky's political theory.
مقدمه ای ضروری بر تئوری سیاسی نوام چامسکی.
Penguin

Chomsky is a global phenomenon.
چامسکی، پدیده ای جهانی است.
The New York Times Book Review

قسمت هایی از کتاب در باب آنارشیسم (لذت متن)
درست است که دیدگاه آنارشیستی تقریبا در تمامی تنوعات خود، خواهان سرنگون کردن قدرت دولتی است و من هم شخصا همین ایده را دارم. اما در حال حاضر این دیدگاه دقیقا خلاف اهداف من است: اهداف کوتاه و بلافصل من دفاع و حتی تقویت مولفه های خاصی از قدرت دولتی بوده و همچنان هست که تحت حملاتی جدی هستند. فکر هم نمی کنم در این مسأله هیچ تناقضی وجود داشته باشد؛ واقعا هیچ تناقضی.

قدرت همیشه نامشروع است مگر آن که بتواند مشروعیت اش را ثابت کند. بنابراین بار مسئولیت اثبات مسئولیت همیشه بر دوش مدافعان ساختار قدرت است.