کتاب شبح ویرانی ها

The Shape of the Ruins
کد کتاب : 17968
مترجم :
شابک : 978-6227072020
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 396
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

نامزد جایزه من بوکر سال 2019

معرفی کتاب شبح ویرانی ها اثر خوآن گابریل واسکز

کتاب «شبح ویرانی ها» رمانی نوشته ی «خوآن گابریل واسکز» است که اولین بار در سال 2015 انتشار یافت. وقتی مردی به خاطر تلاش برای ربودن لباس های گلوله خورده ی یک سیاستمدار کلمبیایی در یک موزه دستگیر می شود، تعداد کمی از حاضرین متوجه این اتفاق می شوند. اما این سرقت ناموفق، خیلی زود معنایی بزرگتر به خود می گیرد و به بخشی کوچک از شبکه ای گسترده از تئوری های توطئه، ترورهای گوناگون و اسرار تاریخی تبدیل می شود. این اتفاق همچنین زندگی افرادی را تحت تأثیر قرار می دهد که فکر می کنند فقط خودشان حقایق پشت پرده ی این قتل ها را می دانند. کتاب «شبح ویرانی ها» به کاوش در تاریک ترین لحظات در گذشته ی یک کشور می پردازد و به مخاطبین نشان می دهد چگونه خشونت های گذشته، به زندگی کنونی ما شکل می دهند.

کتاب شبح ویرانی ها

خوآن گابریل واسکز
خوآن گابریل واسکز در سال 1973 در بوگوتا به دنیا آمد. از سال 1996 تا 1998 در دانشگاه سوربن در رشته ی ادبیات آمریکای لاتین تحصیل کرد و آثاری از ای.ام.فارستر، ویکتور هوگو و نویسندگان دیگر را به اسپانیایی ترجمه کرد.واسکز یکی از اعضای گروه بوگوتا39 است که مهم ترین نویسندگان نسل جدید آمریکای جنوبی نامیده می شوند. از کتاب های دیگر او که پیش از «صدای افتادن اشیا» چاپ شد، رمان «خبرچین ها» است که نامزد دریافت جایزه ی ادبیات مستقل خارجی شد و «تاریخ سری کوستاگوآنا» که در بارسلونا جایزه ی کوئرتی را کسب کر...
نکوداشت های کتاب شبح ویرانی ها
Clever, complex novel about political crimes, and conspiracy theories.
رمانی هوشمندانه و پیچیده درباره ی جنایت های سیاسی، و تئوری های توطئه.
Publishers Weekly Publishers Weekly

Beautiful and profound, eerily relevant to our times, and deeply personal.
زیبا و ژرف، به شکل تشویش آوری مرتبط با عصر ما، و عمیقا شخصی.
Barnes & Noble

A tour-de-force story by a master.
داستانی موفقیت آمیز از یک استاد.
Penguin Random House Penguin Random House

قسمت هایی از کتاب شبح ویرانی ها (لذت متن)
قطره های خون از سرش روی پیاده رو ریخته بود. «خوان روا سیرا» قاتل، اونجا بود. به نظر میاد که پشت در ساختمان «آگوستین نیتو»، منتظر «گایتان» بوده. البته این نظر قطعی و مطمئنی نیست. بعد از جنایت، شاهدان فکر کردند که قاتل رو به خاطر میارند چون دیده بودند که به شکلی غیرطبیعی با آسانسور بالا و پایین می رفته.

اون ها تا حدودی متوجه موضوع شده بودند ولی امکان نداشت که مطمئن باشند، چون بعد از همچین اتفاق مهمی، هر کسی فکر می کنه که یک چیزهایی دیده و به چیزهایی مشکوک شده.

مثلا بعضی ها بعدا گفتند که «روا» یک کت راه راه کهنه ی مستعمل خاکستری به تن داشته. عده ای معتقد بودند که کت، راه راه، ولی قهوه ای بوده. بقیه هم که اصلا چیزی درباره ی راه راه بودن کت نگفتند.