کتاب داستانهای کوتاه آمریکای لاتین

The Oxford Book of Latin American Short Stories
کد کتاب : 18161
مترجم :
شابک : 978-9641852940
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 582
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 13
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب داستانهای کوتاه آمریکای لاتین اثر روبرتو گونسالس اچه وریا

در توصیف کتاب « داستانهای کوتاه آمریکای لاتین » به کوشش "روبرتو گونسالس اچه وریا" آمده است : هنگامی که نویسندگان آمریکای لاتین در انفجار مشهور دهه ی شصت ،به صحنه ادبیات جهان وارد شدند ، به نظر می رسید که ادبیات خود را از هوای نازک شب اختراع کرده کرده باشند . نگارش آن ها نه تنها فوق العاده بود بلکه ظاهر ناگهانی و دیدنی آن جادویی به نظر می رسید. در حقیقت ، ادبیات آمریکای لاتین بخشی از یک سنت طولانی و غنی است، که به دوره ی استعمار باز می گردد و مملو از نویسندگان برجسته و قدرتمندی است که در جهان انگلیسی زبان، بسیار اندک شناخته شده اند . داستان کوتاه بخش اصلی این سنت بوده است که از اعتراض های روایتگرانه ی "فری بارتولومه د لااس کازاس" علیه سوء استفاده اسپانیایی های فاتح از سرخپوستان گرفته تا داستان های مشهور جهان از "خورخه لوئیس بورخس" و کارهای معاصر استادانی چون "کارلوس فوئنتز". ،" گابریل گارسیا مارکز" ، "روزاریو فر" و دیگران را شامل می شود.
کتاب « داستانهای کوتاه آمریکای لاتین » مجموعه ای از داستان های کوتاه از نویسندگان امریکای لاتین است که توسط "روبرتو گونسالس اچه وریا" ، استاد بزرگ ادبیات امریکای لاتین و ادبیات تطبیقی دانشگاه ییل برای دانشگاه آکسفورد گردآوری شده است. « داستانهای کوتاه آمریکای لاتین » به قلم "روبرتو گونسالس اچه وریا" سیر تحول داستان های کوتاه در امریکای لاتین را از دوره ی استعمار تا دوران معاصر روشن می کند و هر داستان معرف دوره خود است. این مجموعه دست چینی از بهترین آثار هر دوره بوده و خواندن آن به شدت به علاقمندان ادبیات آمریکای لاتین توصیه می شود.

کتاب داستانهای کوتاه آمریکای لاتین

نکوداشت های کتاب داستانهای کوتاه آمریکای لاتین
The Oxford Book of Latin American Short Stories is a superb collection, brilliantly edited by Roberto Gonzlez Echevarra. His introductions are enlightening and informative; the stories themselves, whether Hispanic American or Brazilian, are always of high aesthetic merit, covering the entire range from Borges to Arenas.
کتاب "داستان های کوتاه آمریکای لاتین" مجموعه ای عالی است ، که توسط "روبرتو گونسالس اچه وریا" ویرایشی درخشان شده است. مقدمه های وی روشنگرانه و آموزنده است. داستان ها به خودی خود، خواه آمریکایی اسپانیایی یا برزیلی ، همیشه از مزیت های زیبایی شناسی بالایی برخوردار هستند که محدوده وسیعی از بورخس تا آرناس را پوشش می دهد.
Harold Bloom, Sterling Professor of Humanities, Yale University

قسمت هایی از کتاب داستانهای کوتاه آمریکای لاتین (لذت متن)
آن قدر که من عاشق فلاکت این مرد بودم، آن قدر که من به این راه نهایی که او را به اعماق نکبت و کثافت زندگی انسان می رساند عشق می ورزیدم، هیچ مردی تا به حال به هیچ زنی عشق نورزیده. تماشای تلاش های گذرای این مرد برای اینکه دوباره از جا بلند شود، نقشه هایی بی هیچ اعتقاد استوار در پشتش که آن باب تباه شده و دور افتاده گاه به گاه به این مرد تلقین می کند و تنها فایده اش این است که بنشیند و میزان سقوط و لجن مال شدن خودش را به دقت اندازه بگیرد، چنان مرا مسحور می کند که هیچ مردی تا به حال مسحور عشق نشده.