کتاب تمرکز سه گانه

The Triple Focus
رویکردی تازه به آموزش
کد کتاب : 2145
مترجم :
شابک : 978-6009754649
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 96
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

برنامه های بهبود آموزش در مدرسه ها

معرفی کتاب تمرکز سه گانه اثر پیتر سنگه

دانیل گلمن و پیتر سنگه در "تمرکز سه گانه" سه مجموعه مهارت اصلی را در مورد درک کلاسی فردی، گروهی و سیستمهای بزرگتری که در آن فعالیت می کنیم را در اختیار مربیان و معلمان قرار دهند، و نشان می دهند که چرا برای کمک به دانش آموزان در یک دنیای سریع و در دنیایی که حواس پرتی ها افزایش یافته و رشد به صورت تعاملی صورت می گیرد، به این شایستگی ها نیاز است. "تمرکز سه گانه" همچنین نمونه هایی از برنامه های آموزشی را برای مدل ارائه شده نشان می دهد. این مدل شامل مهارت های مورد نیاز در برنامه درسی آنها برای ارتقاء تمرکز می باشد و بهترین شیوه های معرفی آنها در مدارس را به اشتراک می گذارد.
بخش بندی "تمرکز سه گانه" بدین صورت است که در هر بخش آن یادگیری و آموزش را در رابطه با هر یک از انواع تمرکز سه گانه بیان می شود. فصل های اولیه به آموزش کودکان، و به نحوه بهبود تمرکز بر درون و تمرکز بر بیرون می پردازد. فصل بعدی بر مبنای درک سیستمی، به کاوش سومین مجموعه مهارت ها اشاره می کند. و فصل آخر کتاب زمینه های مهم هم افزایی های بالقوه را میان تفکر سیستمی و جنبش یادگیری اجتماعی و عاطفی به تصویر کشیده می شوند.

کتاب تمرکز سه گانه

نکوداشت های کتاب تمرکز سه گانه
این کتاب کوتاه چندین نکته جالب در مورد رویکرد سیستمی در آموزش/ یادگیری ارائه می دهد.
Goodreads Review

نگاهی شیرین و مهم در تفکر مجدد در مدارس و آموزش. نویسندگان بر یادگیری عاطفی -اجتماعی تأکید می کنند. بسیار الهام بخش است.
Amazon Review

کتابی کوتاه و عالی در زمینه آموزش و یادگیری...
goodreads

قسمت هایی از کتاب تمرکز سه گانه (لذت متن)
خودآگاهی -توجه به دنیای درونی افکار و احساسات- راه را برای مدیریت مناسب بر خود هموار می کند. تمرکز بر درون به افراد کمک می کند دنیای درونی شان را، حتی در صورت مواجهه با ناراحتی های تکان دهنده، درک و به آن رسیدگی کنند. یکی از قابلیت های محوری برای چنین کاری، نحوه جلب کردن توجه است. بدین ترتیب می توان آگاهی را متوجه درون ساخت و بر نقطه تمرکز خود نظارت داشت. چنین مهارتی به کودکان کمک می کند بهتر فراگیرند و بزرگسالان را طی زندگی، سال ها روی مسیر درست نگه می دارد

کار خوب نیاز به شور و شوق، اخلاق و برتری دارد.