کتاب زندگی وحشی

Wildlife
کد کتاب : 2270
مترجم :
شابک : 978-964-243-228-8
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 200
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 1990
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

ریچارد فورد برنده جایزه پولیتزر سال 1995

فیلمی بر اساس این کتاب در سال 2018 ساخته شده است.

معرفی کتاب زندگی وحشی اثر ریچارد فورد

کتاب زندگی وحشی، رمانی نوشته ی ریچارد فورد است که اولین بار در سال 1990 به چاپ رسید. داستان این رمان در شهر گریت فالز در مونتانا می گذرد، جایی که کوه های راکی به پایان می رسند و همچنین، جایی که در سال 1960، نوید سپری کردن اوقاتی خوب و خوش، درست به اندازه ی چمنزارهای وسیع قابل مشاهده در آن، نامحدود به نظر می رسد. گریت فالز جایی است که خانواده ی برینسون امیدوار است تا زندگی بهتری را در آن پیدا کند. اما در عوض، جو برینسون شانزده ساله با این حقیقت رو به رو می شود که پدر و مادرش به انتهای زندگی مشترکشان رسیده اند. جو اما همچنین این حقیقت را نیز درک می کند که حتی وقتی عشق می میرد، اعتماد به نفس و جرأت رویارویی با مشکلات می تواند انسان را از ژرفنای تاریک اندوه نجات دهد.

کتاب زندگی وحشی

ریچارد فورد
ریچارد فورد، زاده ی 16 فوریه ی 1944، نویسنده ای آمریکایی است که در سال 1996، جایزه ی پولیتزر داستان را از آن خود کرد. فورد در جکسون می سی سی پی به دنیا آمد. او مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه ایالتی میشیگان و مدرک کارشناسی ارشد هنرهای تجسمی را از دانشگاه کالیفرنیا دریافت نمود. فورد قبل از نگارش اولین رمان خود در سال 1976، برای «اسکوایر» و «نیویورکر» داستان کوتاه می نوشت. او جایزه های ادبی متعددی دریافت کرده و عضو انجمن نویسندگان آمریکا است.
نکوداشت های کتاب زندگی وحشی
A rich and readable story.
داستانی غنی و خواندنی.
Chicago Sun-Times

Powerful and haunting.
قدرتمند و به یاد ماندنی.
The Boston Globe

It confirms Richard Ford as one of the most formidable writers of his generation.
این اثر جایگاه ریچارد فورد را به عنوان یکی از برجسته ترین نویسندگان نسل خود به تثبیت می رساند.
The Baltimore Sun

قسمت هایی از کتاب زندگی وحشی (لذت متن)
موضوع این نیست که آدم نمی تواند به دیگران جواب رد بدهد، چون مثلا طرف خیلی خوش قیافه است. مسئله اینجاست که آدم نمی تواند به خودش جواب رد بدهد. این نشانه ی ضعف خود آدم است. به کس دیگری هم ربطی ندارد.

معنی زندگی این نیست که آدم چه دارد یا چه به دست می آورد. زندگی یعنی ما چه چیزهایی را با میل از دست می دهیم.

و چیزی که می توان از همه ی تجربه های انسانی آموخت این است که وقتی پای آدم های دیگر در میان است، حتی آن هایی که دوستت دارند، منافع خودت معمولا در اولویت قرار نمی گیرند. و این اشکالی ندارد. می توان با این حقیقت زندگی کرد.