کتاب اختراع قوم یهود

The Invention of the Jewish People
کد کتاب : 42552
مترجم : فهیمه چاکرالحسینی ابرقوئی
شابک : 978-9642071784
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 468
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

اختراع قوم یهود
The Invention of the Jewish People
کد کتاب : 2287
مترجم :
شابک : 978-600-8547-98-3
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 532
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اختراع قوم یهود اثر شلومو زند

کتاب اختراع قوم یهود، اثری نوشته ی شلومو زند است که اولین بار در سال 2008 به انتشار رسید. این کتاب جالب توجه و جنجال برانگیز، شرحی تحول آفرین از تاریخ قوم یهود را در اختیار مخاطبین قرار می دهد. شلومو زند با رد این داستان کهن که رومی ها، قوم یهود را مجبور به تبعید کردند و از سرزمین خود بیرون راندند، استدلال می کند که بیشتر یهودی ها در دنیای امروز، نیاکانی غیریهودی داشته اند که به این دین روی آورده بودند؛ نیاکانی که سرزمین های بومی و زادگاه های آن ها از مناطقی مختلف در خاور میانه و اروپای شرقی تشکیل شده است. تاریخ نگار برجسته، شلومو زند، در کتاب اختراع قوم یهود، پایه های فکری نگاهی جدید برای پرداختن به تاریخ قوم بنی اسرائیل را بنیان می نهد.

کتاب اختراع قوم یهود


ویژگی های کتاب اختراع قوم یهود

از کتاب های پرفروش تاریخی در آمریکا

شلومو زند
شلومو زند، زاده ی 10 سپتامبر 1946، تاریخ نگار، استاد دانشگاه و نویسنده ای است که در اتریش به دنیا آمده است. زند استاد بازنشسته ی دانشگاه تل آویو است. او بیشتر به خاطر انتشار کتاب پرفروش «اختراع قوم یهود» شناخته می شود. زند اکنون در رامات آویو در تل آویو زندگی می کند.
نکوداشت های کتاب اختراع قوم یهود
A landmark book.
کتابی تحول آفرین.
Observer Observer

Anyone interested in understanding the contemporary Middle East should read this book.
هر کسی که به درک خاورمیانه ی معاصر علاقه مند است، باید این کتاب را بخواند.
Tony Judt, Historian

A historical tour de force.
یک اثر تاریخی موفق.
Amazon Amazon

قسمت هایی از کتاب اختراع قوم یهود (لذت متن)
این کتاب اثری است درباره ی تاریخ. اما با چند داشتان شخصی آغاز می شود که مانند همه ی زندگینامه ها، نیازمند مقداری تخیل است که به آن ها جان دهد. چنین شروعی کمتر از آنچه خوانندگان ممکن است در آغاز گمان کنند عجیب است. همه می دانند که انگیزه ی پژوهش دانشورانه غالبا تجربه های شخصی است. این تجربه ها معمولا زیر لایه های پنهان نظریه نهفته است.

در این جامعه ی سنتی سلسله مراتب حاکم بود. کاهش سرمایه ی مالی تقریبا همیشه به کاهش سریع سرمایه ی نمادین می انجامید، و از این رو فاصله ی مادر از منزلت اجتماعی محترمانه در فاصله ی او از تورات مقدس انعکاس می یافت. پسرش را که جریان طرد او را با خود می برد از نمازخانه بیرون انداختند. از دست دادن ایمان در میان محله های یهودی شهرهای بزرگ گسترش می یافت. شولک جوان نیز ناگهان خود را بی خانه و بی ایمان یافت.