کتاب فراز و نشیب زندگی بدکاران

The Splendors and Miseries of the Courtesans
کد کتاب : 23256
مترجم :
شابک : 978-0502028504
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 686
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1838
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب فراز و نشیب زندگی بدکاران اثر اونوره دو بالزاک

کتاب فراز و نشیب زندگی بدکاران (فاحشه ها) یک روایت طولانی است. شخصیت اصلی این کتاب بر خلاف عنوان آن بدکاره نیست بلکه یک جنایتکار با استعداد است که زندگی دیگران را برای لذت خودش دستکاری می کند. فقط در دو جلد اول داستان در مورد زندگی یک فاحشه است و در دو جلد آخر به زندانی شدن یک فرد شرور و شرایط موجود در زندان می پردازد.
قسمت اول ، «راهی که دختران عاشق آن هستند» با یک بالماسکه مد روز در سال 1824 در پاریس آغاز می شود. جوانی خوش تیپ به نام لوسیان ؛ مردی اسرارآمیز و مهربان و استر کوبسک ، که همراه لوسیان است و عاشق اوست. استر با فکر اینکه در لباسش شناسایی نمی شود توسط گروهی شناخته می شود و این گروه هرزه با خبرچینی های غیر واقعی استر را تحقیر می کنند و باعث می شوند استر بالماسکه را ترک کند.
بسیاری از وقایع داستان جلد دوم با عنوان "عشق برای پیر مرد ها هزینه زیادی دارد" حول تلاش های مضحکانه ی سه پلیس سرکش - کنسون ، کرنتین و پیاداد - برای اجرای دستورات بارون است که تلاش می کند تا استر را اغوا کند.
این داستان ها ادامه دارند تا جلد چهارم. این کتاب بزرگ ترین ، جذاب ترین و شاید هم پراهمیت ترین نوشته بالزاک و در عین حال یکی از تلخ ترین و گزنده ترین آثار وی است . بالزاک در این کتاب بیش از هر کتاب دیگری به سراغ پاریس و پاریس نشینان می رود، اما این بار با طبقه متوسط ، با کارمندها، پیشه وران خرده پا و خرده بورژواها کاری ندارد و نوک تیز نیشترش را به جان دو گروه یا طبقه انداخته است : اشراف و بزهکاران.

کتاب فراز و نشیب زندگی بدکاران

اونوره دو بالزاک
اونوره دو بالزاک، زاده ی 20 می 1799 و درگذشته ی 18 آگوست 1850، رمان نویس و نمایشنامه نویس فرانسوی بود.بالزاک در خانواده ای میانه حال در شهر تور فرانسه به دنیا آمد. در هشت سالگی به مدرسه ای شبانه روزی فرستاده شد، اما در سال 1813 مدرسه را ترک کرد و سال بعد همراه با خانواده راهی پاریس شد. در سال 1819 در رشته ی حقوق، فارغ التحصیل شد، اما به رغم خواست خانواده تصمیم گرفت تا به ادبیات بپردازد.بالزاک در ابتدای راه تحت تأثیر والتر اسکات شروع به نوشتن رمان های تاریخی نمود؛ رمان هایی که خود بعدها از آن ...
نکوداشت های کتاب فراز و نشیب زندگی بدکاران
I have learned more [from Balzac] than from all the professional historians, economists, and statisticians put together
من از بالزاک چیز های بیشتری نسبت به تمام تاریخ دانان، اقتصاد دانان و آمار دانان سر هم، یاد گرفته ام.
Friedrich Engels

Balzac was by turns a saint, a criminal, an honest judge, a corrupt judge, a minister, a harlot, a duchess, and always a genius
بالزاک به نوبه خود یک قدیس ، یک جنایتکار ، یک قاضی صادق ، یک قاضی فاسد ، وزیر، یک فاحشه ، یک دوشس و همیشه یک نابغه بود.
André Maurois

Balzac was both a greedy child and an indefatigable observer of a greedy age, at once a fantastic and a genius, yet possessing a simple core of common sense
بالزاک هم کودکی حریص بود و هم ناظری خستگی ناپذیر در عصر جاه طلبی. هم خارق العاده و هم یک نابغه بود ، اما در عین حال دارای یک هسته ساده از حس مشترک بود.
V. S. Pritchett

قسمت هایی از کتاب فراز و نشیب زندگی بدکاران (لذت متن)
"من کاملا راضی هستم" پیراد با زبان فرانسوی ضعیفش این جمله را گفت و همانطور که وارد اتاق می شد بر شانه مستخدمه جوان زد. سپس علامت شروع جست و جو را به کارلوس نشان داد و کارلوس هم با اشاره ای مخفیانه تأیید کرد که نایب السلطنه نباید نقش خود را راها کند. در همین حین صحنه ناگهان با ورود شخصی در مقابل کارلوس و افسر ارشد پلیس تغییر می کند. کارنتین ناگهان پیدایش می شود...

روز بعد، پس از صرف صبحانه در حالی که لوسین با همراهی کارلوس سیگار می کشید، به شدت مضطرب شد، خدمتکار اعلام کرد M. de Saint Esteve تمایل دارد تا با یکی از آقایان Abbe Carlos Herrera یا M. Lucien de Rubempre. صحبت کند.

کنترل شما در دستان مردی است که قدرت دارد، و می خواهید به Duke de Grandlieu ثابت کنید که می توان املاک Rubempre را خریداری کرد با قیمتی که یک آدم خرفت و احمق برای معشوقه تان پرداخت می کند.