کتاب همه دروغ می گویند

Everybody Lies
خرد و حکمت زندگی 3
کد کتاب : 20361
مترجم :
شابک : 978-6007289518
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 300
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 15
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

همه دروغ می گویند
Everybody Lies
کد کتاب : 23661
مترجم :
شابک : 978-6226513609
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 318
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب همه دروغ می گویند اثر ست استیونز دیویدویتس

در پایان یک روز معمولی در اوایل قرن بیست و یکم، با جست و جوی انسان ها در اینترنت، هشت تریلیون گیگابایت داده جمع می شود. این اطلاعات حیرت انگیز - که در تاریخ بی سابقه است - می تواند چیزهای زیادی درباره اینکه ما چه کسی هستیم به ما بگوید - ترس ها، خواسته ها و رفتارهایمان، و تصمیماتی که آگاهانه و یا ناخودآگاه می گیریم. از عمیق تا سطحی، ما می توانیم دانش شگفت انگیزی درباره ی روان آدمی به دست آوریم که در کمتر از بیست سال پیش، غیرممکن به نظر می رسید.
«همه دروغ می گویند» بینشی جذاب، شگفت آور و گاها خنده دار از همه چیز، از اقتصاد گرفته تا اخلاق و ورزش و نژاد و جنسیت و ... که همه از دنیای بزرگ داده ها نشات می گیرند ارائه می دهد. چند درصد از رای دهندگان سفیدپوست به باراک اوباما رای ندادند بخاطر آنکه او سیاه است؟ آیا مدرسه ای که به آن می روید، در میزان موفقیت تان در زندگی تاثیرگذار است؟ آیا والدین به صورت مخفیانه فرزند پسر را به دختر ترجیح می دهند؟ آیا فیلم های خشن بر میزان جرم و جنایت تأثیر می گذارد؟ آیا می توانید بازار سهام را شکست دهید؟ چگونه مرتبا درباره زندگی جنسی خود دروغ می گوییم و چه کسی نسبت به رابطه جنسی، خودآگاه تر است؟ مرد یا زن؟
با بررسی این پرسش ها و پرسش های بسیاری دیگر، ست استیونز داویدوویتس اطلاعاتی را ارائه می دهد که می تواند به ما در درک بهتر خود و زندگی کمک کند. او با تکیه بر مطالعات و آزمایش هایی در خصوص اینکه ما واقعا چگونه زندگی و فکر می کنیم، به طرز جالب و غالبا خنده دار نشان می دهد که در واقع کل جهان یک آزمایشگاه است. با نتیجه گیری هایی عجیب اما واقعی و تفکر برانگیز و مزاحم، او به بررسی قدرت این حقیقت دیجیتال و پتانسیل عمیق تر آن می پردازد - پتانسیل آشکار کردن تعصبات عمیق درون ما، اطلاعاتی که ما می توانیم برای تغییر فرهنگ خود از آن ها استفاده کنیم و پرسش هایی که می ترسیم از خود بپرسیم، اما ممکن است برای سلامتی مان ضروری باشد - هم احساسی و هم جسمی. همه ی ما هر روز با داده های بزرگ در تماس هستیم و تأثیر آن هر روز در حال بیشتر شدن است. «همه دروغگو می گویند» ما را به چالش می کشد که درباره ی جهان و چگونه دیدن آن به شکل متفاوتی بیندیشیم.

کتاب همه دروغ می گویند


ویژگی های کتاب همه دروغ می گویند

نامزد جایزه بهترین کتاب علمی گودریدز سال 2017

ست استیونز دیویدویتس
ست ایزاک استیونز دیویدویتس (زاده 15 سپتامبر 1982) دانشمند، اقتصاددان و نویسنده اطلاعات آمریکایی است. او یکی از همکاران مؤثر در نیویورک تایمز و دانشمند سابق داده در گوگل و همچنین مدرس سابق بازدید کننده در مدرسه وارتون دانشگاه پنسیلوانیا است. وی تحقیقات خود را با استفاده از داده های جستجوی Google Trends و همچنین داده های ویکی پدیا و فیس بوک منتشر کرده است تا بتواند بینش واقعی را در افکار و عقاید مردم بدست آورد که ممکن است آنها تمایلی به پذیرش عمومی نداشته باشند. کتاب او Everybody Lies توسط هارپ...
نکوداشت های کتاب همه دروغ می گویند
This book is about a whole new way of studying the mind . . . an unprecedented peek into people’s psyches
این کتاب در مورد روشی جدید برای مطالعه ی ذهن است. روشی بی سابقه در مطالعه روان مردم.
Steven Pinker

A book that is fascinating, shocking, sometimes horrifying, but above all, revealing
کتابی که جذاب ، تکان دهنده ، گاه ترسناک اما افزون از همه آشکار کننده است.
Tim Wu, author of The Attention Merchants

A whirlwind tour of the modern human psyche using search data as its guide. . . . The empirical findings in Everybody Lies are so intriguing that the book would be a page-turner even if it were structured as a mere laundry list.
گشت و گذاری در روان بشر مدرن با استفادا از داده هایی که جست و جو کرده است به عنوان راهنما. یافته های تجربی این کتاب آنقدر جذاب است که حتی اگر ساختارش مانند لیست خرید باشد باز هم خواننده را جذب می کند.
The Economist

قسمت هایی از کتاب همه دروغ می گویند (لذت متن)
در شب پیروزی اوباما در انتخابات، وقتی که همه مشغول تقدیر از او و صحبت دربارهٔ وجههٔ تاریخی این انتخاب بودند، تقریبا از هر صد جست وجو در گوگل شامل کلمهٔ «اوباما»، یکی هم حاوی «KKK» یا «کاکاسیاه» بود. شاید این رقم برایتان چندان بزرگ نباشد، اما کافی ست به هزاران دلیل غیرنژادپرستانهٔ دیگر برای جست وجوی نام این جوان تازه وارد و خانوادهٔ دوست داشتنی اش فکر کنید که او قرار بود سکان قدرتمندترین کشور جهان را در دست بگیرند. در شب انتخابات، جست وجوی آدرس «استورم فرانت» که یک سایت ملی گرای افراطی پرطرفدار در ایالات متحده است و همچنین میزان ثبت نام در آن بیش از ده برابر روزهای عادی بود. همچنین در بعضی از ایالت ها تعداد دفعات جست وجو برای «رئیس جمهور کاکاسیاه» بیشتر از جست وجو برای «اولین رئیس جمهور سیاه پوست» بوده است.

گروه مشاوران هاروارد، که در سال ۱۳۴۱ در ایران بودند، این ویژگی فرهنگ ایرانی را یکی از مشکلات اجرایی برنامه های توسعه میدانستند. آنان به این نتیجه رسیده بودند که ایرانیان به جای آنکه درست ترین راه حل را انتخاب کنند اغلب راه حلی را برمی گزیدند که خوشایندتر و مطلوب تر بود، گویی با این اقدام می خواستند رضایت همگان را جلب کنند و ظاهر را حفظ کنند. "شاید چندان بی انصافی نباشد اگر بگوییم که تمایل سنتی ایرانیان به تعارفات سبب می شود که حتی ایرانی آموزش دیده در امور فنی به سمت پذیرش و تبعیت از خوشایندترین راه حل مسئله کشانده می شود؛ فارغ از اینکه آیا خوشایند بودن و درستی راه حل همبستگی کافی با یکدیگر دارند یا نه".