کتاب نامه ها؛ درباره ی سزان

Letters on Cézanne
کد کتاب : 23841
مترجم :
شابک : 978-6006611044
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 88
سال انتشار شمسی : 1392
سال انتشار میلادی : 1907
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب نامه ها؛ درباره ی سزان اثر راینر ماریا ریلکه


تقریبا هر روز در پاییز 1907، راینر ماریا ریلکه برای تماشای نمایشگاه سزان به یک گالری پاریس برمی‌گشت. تقریبا به همان اندازه، نامه‌های غلیظ و شادی‌بخش به همسرش، کلارا وستوف می‌نوشت و ناراحتی‌اش را از نقاشی‌ها و افشاگری‌های متعاقب آن درباره هنر و زندگی ابراز می‌کرد.

راینر ماریا ریلکه، معروف به ریلکه، شاعر و نویسنده‌ی بزرگ آلمانی بود که در دوره‌ی اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم فعالیت داشت. او در تاریخ 4 دسامبر 1875 در شهر پراگ، کنونی پایتخت جمهوری چک، به دنیا آمد و در تاریخ 29 دسامبر 1926 در شهر والدشتات، سوئیس، درگذشت.

ریلکه با آثار شاعرانه‌اش به عنوان یکی از برجسته‌ترین شاعران زبان آلمان شناخته می‌شود و اثرگذاری قوی بر روی ادبیات جهانی داشته است. او در دوران زندگی‌اش به بررسی مسائل انسانی، احساسات و واقعیت‌های زندگی پرداخت و غالبا از موضوعات متافیزیکی، عشق، انزوا و مرگ استفاده می‌کرد. اشعار او معمولا به صورت عمیق و انتزاعی بوده و با استفاده از زبان غنی و تصویرگری قوی، احساسات و افکار خود را به خواننده‌ها منتقل می‌کند.
ریلکه در مورد هنر آگاه بود و حتی تک نگاری هایی منتشر کرده بود، از جمله مطالعه معروف رودن که الهام بخش شعرهای جدید او بود. اما تأثیر سزان بر او را نمی‌توان در یک مقاله سنتی بیان کرد. احساس خویشاوندی ریلکه با سزان جریان پنهانی قدرتمند و پیش‌بینی‌آمیز را در این نامه‌ها فراهم می‌کند -- بخش‌هایی از آنها به‌لفظ در رمان بزرگ مدرنیستی ریلکه، دفترهای یادداشت‌های مالت لوریدس بریج ظاهر می‌شوند. نامه‌ها: درباره سزان مجموعه‌ای از پاسخ‌های خصوصی معنادار به یک هنر کاملا جدید است.

کتاب نامه ها؛ درباره ی سزان

راینر ماریا ریلکه
رنه کارل ویلهلم ماریا ریلکه، زاده ی 4 دسامبر 1875 و درگذشته ی 29 دسامبر 1926، شاعر و رمان نویس چک/اتریشی بود.او در شهر پراگ چشم به جهان گشود و دوران کودکی چندان شاد و خوشحالی نداشت.پدر و مادر ریلکه در سال 1884 از هم جدا شدند و او را وادار به ورود به دانشگاه نظامی کردند. ریلکه سال های 1886 تا 1891 را در این دانشگاه گذراند و به علت بیماری آن جا را ترک کرد. او پس از 4 سال تلاش برای گذراندن امتحان ورودی دانشگاه، سرانجام موفق به این کار شد و در پراگ و مونیخ، به تحصیل ادبیات، تاریخ و فلسفه مشغول گش...
قسمت هایی از کتاب نامه ها؛ درباره ی سزان (لذت متن)
شاعر نقاش را در دوره ای کشف کرد که دنیای مدرن در حال شکل گیری بود. زمانی که می شد کار سزان را از نزدیک دید (زمستان 1907)- بی فاصله گالری ها و موزه های لوکسریال قیمت های نجومی و مطالب بیشماری که درباره اش نوشته شده- و سال قبلش که نقاش هنوز بود، حتی می شد رفت و او را در حال کار کردن دید...