کتاب بوی درخت گویاو

The Fragrance of Guava
کد کتاب : 995
مترجم :
شابک : 978-964-213-248-5
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 162
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 1982
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

عطر گوابا
The Fragrance of the Guava
گفت و گوهایی با گابریل گارسیا مارکز
کد کتاب : 25363
مترجم :

شابک : 978-9642091904
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 182
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1982
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب بوی درخت گویاو اثر پلینیو مندوزا

کتاب بوی درخت گویاو، اثری نوشته ی پلینیو مندوزا است که اولین بار در سال 1982 وارد بازار نشر شد. این کتاب بر اساس گفت و گوهای مفصل گابریل گارسیا مارکز و دوست نزدیکش، پلینیو مندوزا شکل گرفته و به توصیف زندگی مارکز از زبان خودِ این نویسنده ی بزرگ می پردازد. گابریل گارسیا مارکز در این گفت و گوهای جذاب به شکلی تکان دهنده، روشنگرانه و صادقانه درباره ی پیشینه ی خانوادگی، سفرهایش در سال های دور، مشکلاتش به عنوان یک نویسنده، نویسندگان بزرگ قبل از خود و دغدغه های شخصی و هنری اش صحبت می کند. مارکز با کمک مندوزا، به تحلیل و بررسی زبان اسپانیاییِ مورد استفاده در کشورهای حوزه ی دریای کارائیب، جهان اسطوره ای مردمان ساکن در این کشورها و ذهنیت عجیب رهبران این مناطق می پردازد.

کتاب بوی درخت گویاو


ویژگی های کتاب بوی درخت گویاو

جزو پرفروش ترین کتاب ها و رمان های ایران

پلینیو مندوزا
پلینیو مندوزا، زاده ی سال 1932، روزنامه نگار، نویسنده و دیپلمات کلمبیایی است.مندوزا در شهر تونخا به دنیا آمد. او در دانشگاه سوربون پاریس به تحصیل در رشته ی علوم سیاسی پرداخت. مندوزا به خاطر دوستی نزدیکش با گابریل گارسیا مارکز در دنیای ادبیات لاتین شناخته شده است. او به عنوان اولین مسئول سفارت کلمبیا در فرانسه فعالیت کرد و پس از بازگشت به کشورش در سال 1959، به نویسندگی تمام وقت و روزنامه نگاری روی آورد.
نکوداشت های کتاب بوی درخت گویاو
A book about the person who thought deeply and wrote eloquently about the human condition.
کتابی درباره ی کسی که درباره ی اوضاع زندگی بشر، عمیقا فکر می کرد و به شکلی شیوا می نوشت.
Kindle Mag

Moving and revealing.
تکان دهنده و روشنگرانه.
Goodreads

Márquez discovers what he thinks of Literature, fame, policy and power.
مارکز از افکارش درباره ی ادبیات، شهرت، سیاست و قدرت پرده برمی دارد.
Barnes & Noble

قسمت هایی از کتاب بوی درخت گویاو (لذت متن)
پدربزرگم همچنین درباره ی کارگرانی به من گفت که در همان سال تولد من کشته شدند. بنابراین، می بینید، خانواده ام بیش از آن که در رابطه با پیروی از نظم حاکم بر من تأثیر بگذارند، باعث آشنایی من با شورش و طغیان بودند.

از آن زمان، رابطه ام با کمونیست ها فراز و نشیب های زیادی داشته است. بینمان اغلب دعوا و کشمکش بوده است چون هر بار که من موضعی برخلاف تمایلات آن ها می گیرم، روزنامه هایشان حسابی از خجالتم درمی آیند. اما من هیچوقت در انظار عمومی آن ها را محکوم نکرده ام، حتی در بدترین لحظات.

من متقاعد شده ام که ما باید راه حل های مخصوص به خودمان را پیدا کنیم. می توانیم هر جا که ممکن است از دستاوردهای سایر قاره ها در طول تاریخ پر فراز و نشیبشان بهره ببریم اما نباید مانند یک ماشین از آن ها تقلید کنیم؛ کاری که تا به حال انجام داده ایم.