کتاب شهر ما

Our Town
کد کتاب : 25419
مترجم : مرجان موسوی کوشا
شابک : 978-6220602460
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 138
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1938
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

برنده جایزه پولیتزر سال 1938

نامزد جایزه دایره منتقدان درام نیویورک سال 1938

معرفی کتاب شهر ما اثر تورنتون وایلدر

شهر ما که نمایشنامه ای در سه پرده اثر تورنتون وایلدر است، داستان شهری است خیالی به نام گراورز که در نیو همپشایر قرار دارد. این نمایش نامه که جوایز بسیاری را درو کرده و از جمله آثاری است که بسیار بازسازی و اجرا شده، در سال هزار و نهصد و یک که شروع آخرین سده در هزاره ی دوم است در شهری کوچک با جمعیت تقریبی دو هزار نفر آغاز می شود. شهر ما در واقع اشتیاق بسیاری از مردم آمریکا برای آشنایی با زمانی ساده تر در تاریخچه ی خود به حساب می آید. مشاغل و عاداتی در طول نمایش نامه به چشم می خورد که دیگر اثری از آن ها نیست. شغل هایی مثل مردی که وظیفه ی تحویل بطری های شیر را به عهده داشت یا پسر روزنامه فروشی که از خانه ای به خانه ی دیگر می رفت یا دکتری که با خانه ها تماس تلفنی می گرفت؛ و زندگی غیر الکترونیکی از چنان ریتم شمرده ای برخوردار بود که سگ ها می توانستند در خیابان اصلی بخوابند.
خواندن این نمایش نامه بسیار بیشتر از مسائل سطحی به دست می دهد و به نگرانی های جاودان بشریت اشاره می کند. هر پرده از نمایش نامه ی شهر ما بر یک جنبه ی کلیدی حیات متمرکز می شود: زندگی روزمره، پیوند زناشویی و مرگ. وایلدر از مدیر صحنه به عنوان راوی استفاده می کند و او همچون عضوی از گروه های کر نمایش نامه های یونانی کلاسیک، هم در ماجرا حضور داشته و هم خواننده را از قبل و بعد وقایع آگاه می کند. از جمله ی این وقایع می توان به آن پسر روزنامه فروش پر انرژی اشاره کرد که بهترین دانش آموز شهر می شود و پس از فارغ التحصیلی از یکی از بزرگ ترین دانشگاه ها، در فرانسه جان می سپارد. با دانستن اتفاقاتی این چنین و همینطور مسائلی همچون رایج بودن مرگ زنان در اثر زایمان طبیعی در آن روزها، این حالت نوستالژی و دلتنگی برای گذشته کاهش می یابد.

کتاب شهر ما

تورنتون وایلدر
تورنتون وایلدر در ۳۰ آوریل ۱۸۹۷ در ایالت ویسکانسین در ایالات متحده ی آمریکا به دنیا آمد. پدرش روزنامه نگاری برجسته و دیپلماتی خوش نام بود که در زمان تولد او، سردبیری روزنامه ای را بر عهده داشت. وایلدر ۹ ساله بود که پدرش به سرکنسولی سفارت آمریکا در هنگ کنگ منصوب شد و همگی به این کشور نقل مکان کردند اما تنها ۶ ماه بعد به همراه مادر، خواهر و برادرانش به آمریکا مراجعت کردند و پدر در هنگ کنگ ماندگار شد تا ۵ سال بعد که همگی در شانگهای چین دوباره به هم ملحق شدند. وایلدر یک سالی را در چین گذراند و سپ...
نکوداشت های کتاب شهر ما
Its astringent distillation of life and death in the fictional early-20th-century town of Grover’s Corners, N.H., is desperately needed...so Americans can remember who we are. . . . The true American faith endures in “Our Town.
این عصاره قابض زندگی و مرگ در گوشه کنار شهر خیالی گراورز در اوایل قرن بیستم به شدت مورد نیاز است تا مردم آمریکا بتوانند به یاد بیاورند که هستند؛ ایمان حقیقی آمریکایی در شهر ما تاب می آورد.
New York Times New York Times

Wilder’s unfashionable insistence on embracing wonders as well as woe is both gallant and exhilarating. . . .[Our Town] leaves us with a sense of blessing, and the unspoken but palpable command to achieve gratitude in what remains of our days on earth
اصرار غیرامروزی وایلدر در به آغوش کشیدن شگفتی ها به اندازه ی بدشناسی ها، هم شجاعانه است و هم نشاط آور.شهر ما، در خواننده حس موهبت و دستوری ناگفته اما قابل لمس را به جای می گذارد که می گوید برای آنچه از عمرمان باقی مانده شکرگزار باشیم.
New Yorker New Yorker

قسمت هایی از کتاب شهر ما (لذت متن)
بنابراین ای مردم هزار سال بعد شما شاهد شیوه ی زندگی ما ساکنان مناطق شمالی نیویورک در اوایل قرن بیستم هستین؛ این شیوه ی زندگی ماست: شیوه ی بزرگ شدنمون و شیوه ی ازدواجمون و شیوه ی زندگی کردنمون و شیوه ی مردنمون.