کتاب نقشه استراتژی

Strategy Maps
تبدیل دارایی های نامشهود به پیامدهای مشهود
کد کتاب : 25739
مترجم :

شابک : 978-6009227535
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 480
سال انتشار شمسی : 1390
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب نقشه استراتژی اثر رابرت کاپلان

بیش از یک دهه پیش ، « رابرت کاپلان »، یک سیستم انقلابی برای سنجش عملکرد که به سازمان ها امکان می داد دارایی های نامشهود مانند افراد ، اطلاعات و روابط مشتری را بررسی کنند. سپس ، در سازمان متمرکز بر استراتژی ، « رابرت کاپلان » نشان داد که چگونه سازمانها می توانند با یک سیستم مدیریتی که کارت امتیازی متوازن را عملیاتی می کند ، به عملکرد موفقیت آمیزی دست یابند.

اکنون ، با استفاده از تحقیقات مداوم خود با صدها پذیرنده کارت امتیازی متوازن در سراسر جهان ، نویسندگان ابزاری قدرتمند و جدید ایجاد کرده اند – کتاب « نقشه استراتژی » که به شرکت ها امکان می دهد پیوندهای موجود بین دارایی های نامشهود و ایجاد ارزش را با وضوح و دقت هرگز امکان پذیر نیست « رابرت کاپلان »استدلال می کنند که مهمترین جنبه استراتژی - اجرای آن به روشی که ایجاد ارزش پایدار را تضمین می کند - به مدیریت چهار فرایند اصلی داخلی بستگی دارد: عملیات ، روابط مشتری ، نوآوری و فرآیندهای نظارتی و اجتماعی. نویسندگان نشان می دهند که چگونه شرکت ها می توانند از نقشه های استراتژی برای پیوند دادن این فرایندها با نتایج دلخواه استفاده کنند. ارزیابی ، اندازه گیری و بهبود فرآیندهای مهم برای موفقیت ؛ و سرمایه گذاری در سرمایه های انسانی ، اطلاعاتی و سازمانی را هدف قرار دهید.

ارائه یک "آه!" از روی شکست تصویری برای مدیران در همه جا که نمی توانند بفهمند چرا استراتژی آنها کار نمی کند.
و اما نقشه های استراتژی نقشه ای است که هر سازمانی می تواند فرآیند ها ، افراد و فناوری اطلاعات را برای عملکرد برتر تنظیم کند.

کتاب نقشه استراتژی

رابرت کاپلان
رابرت ساموئل کاپلان (متولد 1940) استاد دانشکده حسابداری آمریکایی است، و استاد برجسته توسعه رهبری در دانشکده بازرگانی هاروارد، معروف به ایجاد کننده، به همراه دیوید پی نورتون، از امتیازات متوازن می باشد.کاپلان لیسانس خود را در مهندسی برق در انستیتوی فناوری ماساچوست دریافت کرد، همچنین در رشته مهندسی برق نیز لیسانس خود را گرفت. برای تحصیلات تکمیلی خود به دانشگاه کرنل نقل مکان کرد، جایی که دکترای خود را در تحقیقات عملیات به دست آورد. از دهه 1990 وی در سال 1994 توسط دانشگاه اشتوتگارت، دانشگاه لودز ...
نکوداشت های کتاب نقشه استراتژی
...a useful resource for any manager who is or will be leading a balanced scorecard initiative.
... یک منبع مفید برای هر مدیری که ابتکار کارت امتیازی متعادل را رهبری می کند یا خواهد کرد.
Strategic Finance

قسمت هایی از کتاب نقشه استراتژی (لذت متن)
نقشه استراتژی به اندازه کارت امتیازی متوازن خلاقانه است. مدیران نمود بهری از استراتژی می یابند که طبیعی و قدرتمند است، مدیری در ابتدای سخنانش در کنفرانسی گفته است: «من نقشه های استرانی را دوست دارم. وقنی تقلبه من اسرایی سازمانهای مختلف را برای دیوار اتاق ها نصب کردیم، بسیاری از افراد از فرمت خوردن چای برای مطالعه این نمودارها استفاده می کردند و لی نشته های استراتژی سازمان هایی را که کاملا با سازمان خودمان متفاوت بود. مرور می کردند. آنها اغلا نقش های میکردند و برخی اهداف مهم را در آن لحادر می کردند پی بردن به اهمیت نقشه های استراتژی ما را ترغیب کرد که سومین کتاب خود را در زمینه کارت امتیازی متوازن بنویسیم، معادله زیر نسبت این کتاب را با دو کتاب قبلی نشان میدهد.

حوزه اول، استقرار یک سیستم اندازه گیری متناسب با نقشه استراتژی و چارچوب کارت امتیازی متوازن می باشد. این سیستم اندازیگی امکان سنجش پیشرفت سازمان در جهت م اجرای استراتژی را فراهم می سازد تا در صورت عدم پیشرفت لازم، اقدامات اصلاحی انجام پذیرد و حوزه دیگری که برای موفقیت در پیاده سازی استراتژی لازم این هم توار و هماهنگ کردن تشکیلات با استرانزی، گامسازی کارکنان و نظام تشویقی آنان با موقعیت زنان در تحقق اهداف و اجرای برنامهای عملینا یود جعبدی و نحسبه بودجه براساس برنامه های عملیاتی تقویت سیگل پادگیری در فرایند کنترل پیشرفت استراتی، و بالاخره رهبری و هدایت کل فرآینده از جمله مسایل و حوزههایی است که برای موقتی استراتژی لازم می باشد. آقای کاپلان و نورتون تا حدودی این حوزه ها را در کتاب دیگری به نام سازمان های استراتژی محور بحث کرده اند. علاقه مندان می توانند در زمینه های مزبور به تن کتاب فراجعه نمایند.