کتاب جبر جغرافیا

Prisoners of Geography
(چگونه جغرافیا مسیر سیاست جهانی را تعیین می کند!)
کد کتاب : 16370
مترجم :

شابک : 978-6229915950
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 286
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

در اسارت جغرافیا
Prisoners of Geography
ده نقشه که همه ی آموختنی ها را درباره ی سیاست جهانی بیان می کند
کد کتاب : 26968
مترجم :
شابک : 978-9642134441
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 346
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

زندانیان جغرافیا
Prisoners of Geography
ده نقشه ای که همه چیز را درباره ی سیاست جهانی توضیح می دهد
کد کتاب : 28230
مترجم :
هستی صیادی
شابک : 978-6002535580
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 312
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب جبر جغرافیا اثر تیم مارشال

در جبر جغرافیا، این کتاب پرفروش نیویورک تایمز ، یک روزنامه نگار برنده ی جایزه از ده نقشه از مناطق مهم برای توضیح استراتژی های ژئوپلیتیکی قدرتهای جهان استفاده می کند: "طرفداران جغرافیا ، تاریخ و سیاست (و نقشه ها) شیفته ی آن می شوند.
نقشه ها نقش مهمی را برای ما دارند. چه مربوط به دروان باستان ، چه روی نسخه های کاغذ مخدوش شده و ایجاد شده توسط گوگل ، نقشه ها چیزهایی را که می خواهیم بدانیم ، به ما می گویند ، نه تنها در مورد مکان فعلی ما یا جایی که ما می خواهیم برویم بلکه به طور کلی در مورد جهان. و با این حال ، وقتی صحبت از سیاست جغرافیایی می شود ، بخش اعظم آنچه به ما گفته می شود توسط تحلیلگران و متخصصان دیگری تولید شده است که از ارجاع دادن به نقشه مورد نظر غفلت کرده اند.
همه رهبران ملل از نظر جغرافیایی محدود هستند. در "یکی از بهترین کتابهای مربوط به ژئوپلیتیک" (The Evening Standard) که اکنون به روز شده و شامل تحولات ژئوپلیتیکی 2016 است ، تیم مارشال روزنامه نگار ، روسیه ، چین ، ایالات متحده ، آمریکای لاتین ، خاورمیانه ، آفریقا ، اروپا ، ژاپن ، کره را بررسی می کند. و گرینلند و قطب شمال - هوای آنها ، دریاها ، کوهها ، رودخانه ها ، بیابان ها و مرزها - برای فراهم کردن زمینه ای که غالبا از دست گزارش های سیاسی ما در می رود: چگونگی ویژگیهای فیزیکی این کشورها بر نقاط قوت و آسیب پذیری آنها و تصمیم گیری های رهبرانشان تأثیر می گذارد. .
مارشال با ارائه "روشی تازه برای دیدن نقشه ها" (بررسی کتاب نیویورک تایمز) ، استراتژی های پیچیده ژئوپلیتیکی را که جهان را شکل می دهد ، توضیح می دهد. چرا پوتین اینقدر نسبت به کریمه وسواس دارد؟ چرا مقدر شده که ایالات متحده به یک ابرقدرت جهانی تبدیل شود؟ چرا پایگاه برق چین همچنان در حال گسترش است؟ چرا تبت قرار است استقلال خود را از دست بدهد؟ چرا اروپا هرگز متحد نخواهد شد؟ پاسخ ها جغرافیایی هستند. کتاب جبر جغرافیا در دنیای پیچیده تر ، پر هرج و مرج و بهم پیوسته ، آغازگر مختصر و مفیدی برای ژئوپلیتیک است و یک راهنمای مهم برای یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده در امور جهان.

کتاب جبر جغرافیا

تیم مارشال
تیموتی جان مارشال (زاده 1 مه 1959) روزنامه نگار، نویسنده و سخنگوی انگلیسی است که به دلیل تحلیلی که در مورد تحولات در اخبار خارجی و دیپلماسی بین المللی دارد مشهور است.مارشال (سردبیر سابق دیپلماتیک و همچنین سردبیر امور خارجه برای Sky News) مفسر مهمان رویدادهای جهانی برای BBC ، Sky News و مجری مهمان LBC است.
نکوداشت های کتاب جبر جغرافیا
Quite simply, one of the best books about geopolitics you could imagine: reading it is like having a light shone on your understanding.
بسیار ساده، یکی از بهترین کتاب هایی که در زمینه ژئوپلتیک می توانید تصور کنید. خواندنش می تواند درکتان را ارتقا بخشد.
The Evening Standard

In an ever more complex,chaotic and interlinked world, Prisoners of Geography is a concise and useful primer on geo-politics.
در دنیایی که هر روز پیچیده تر می شود، پر از هرج و مرج است و به هم پیوسته، کتاب جبر جغرافیا مختصر و مفید در زمینه ژئوپلتیک است
Newsweek Europe

Marshall is excellent on some of the highways and byways of geopolitics
مارشال در زیر و بم های ژئوپلتیک استاد است
Financial Times

قسمت هایی از کتاب جبر جغرافیا (لذت متن)
آنچه که اکنون اتحادیه اروپا نام دارد به این جهت تشکیل شد که فرانسه و آلمان یکدیگر را چنان تنگ در آغوش مهر و محبت بگیرند که دست آزادی برای مشت زدن به دیگری برای هیچ کدام باقی نماند. این فکر به طرز درخشانی کار کرده و جغرافیایی را ایجاد کرده که اکنون شامل بزرگترین اقتصاد دنیاست.نتیجه به خصوص برای آلمان فوق العاده بود که از خاکستر 1945 سر برآورد و از جغرافیایی که زمانی از آن هراس داشت به نفع خود استفاده کرد. آلمان بزرگ ترین تولیدکننده اروپا شد.

خاورمیانه؟ میانه ی کجا؟ خاور [شرق] کجا؟ نام این منطقه در نگاهی که اروپایی ها به آن داشته اند ریشه دارد. و اتفاقا شکل و اوضاع این منطقه هم، از همان نگاه اروپایی، تأثیر پذیرفته است. اروپایی ها با جوهر [و خط کش] روی نقشه ها مرزها را ترسیم کردند: خط هایی که در دنیای واقعی وجود نداشتند. به همین واسطه، مصنوعی ترین مرزهایی که تاریخ جهان به خود دیده است، شکل گرفت. و اکنون مردم این منطقه درگیرند تا با خون، آن خط وط جوهری را، به شکلی دیگر ترسیم کنند.