کتاب معنویت، دین و درمان

Spirituality, Religion, and Cognitive-Behavioral Therapy
(شناختی-رفتاری)
کد کتاب : 30098
مترجم :
شابک : 978-6229649039
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 311
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب معنویت، دین و درمان اثر دیوید رزمارین


معنویت و دین نیروهایی قدرتمند در زندگی بسیاری از افراد است ، با این حال آنها معمولا در حاشیه تحقیقات و تمرینات درمان شناختی-رفتاری (CBT) قرار می گیرند. کتاب معنویت، دین و درمان شناختی-رفتاری نوشته ی دیوید.اچ. رزمارین، یک کتاب کاملا کاربردی و غیرمذهبی است که توصیف می کند چگونه جنبه های معنوی مرتبط با روانشناسی را در زمینه درمان مبتنی بر شواهد بشناسیم. این کتاب همچنین نحوه ی کار با این جنبه ها را به خوبی روشن می کند. دیوید اچ. رزمارین از تئوری و تحقیقات پیشرفته ای استفاده می کند تا رهنمودهای روشنی برای ایده پردازی جنبه های مثبت و منفی معنویت در رابطه با نگرانی های بالینی رایج ارائه دهد. رزمارین در این کتاب توجهش را به سه نوع رفتار درمانی یعنی رفتار درمانی بالینی، رفتار درمانی شناختی و رفتار درمانی پذیرشی معطوف می کند. نمونه های مشخص در سراسر کتاب روش های مشترک برای به کارگیری اعتقادات معنوی و روش های مختلف برای کمک به ایجاد تغییرات شناختی ، رفتاری و عاطفی را نشان می دهد. این کتاب گامی نو در عرصه ی رفتار درمانی مبتنی بر شواهد است.
دکتر رزمارین مسئول پروژه ی "سلامت روحی و روانی" در بیمارستان مک لین می باشد.
کتاب معنوبت، دین و درمان شناختی-رفتاری را حسام گودرزی و لیلا افشنگ ترجمه کرده اند. انتشارات اسبار این کتاب را منتشر کرده است.

کتاب معنویت، دین و درمان

دیوید رزمارین
دکتر دیوید اچ رزمارین، مدیر برنامه معنویت و سلامت روان در بیمارستان مک لین و استادیار روانشناسی در گروه روانپزشکی، به صورت پاره وقت، در دانشکده پزشکی هاروارد است.
نکوداشت های کتاب معنویت، دین و درمان
The well-structured discussion.
یک مباحثه ی ساختارمند.
Journal of Mental Health

A masterful integration of spirituality into CBT.
ادغام استادانه ی معنویت در سی.بی.تی
Kenneth I. Pargament

Rosmarin provides clinically, ethically, and scientifically sound guidance for CBT clinicians.
رزمارین راهنمایی های بالینی ، اخلاقی و علمی معتبری را برای پزشکان CBT فراهم می کند.
William R. Miller

قسمت هایی از کتاب معنویت، دین و درمان (لذت متن)
این موقعیت ها ممکن است شامل نگرش های بیمار به طلاق، سقط جنین، آسان میری و دستورات پزشکی برای به هوش نیاوردن یا زودتر موعد میراندن فردی که با دستگاه های پزشکی زنده است باشد. حتی از این هم پیچیده تر، تعارض ارزش ها می تواند زمانی رخ دهد که انجمن های دینی-معنوی اعمالی را رویه کنند که از آنها به سوءاستفاده از کودکان یا غفلت از آنها (به مثل، ممانعت از بکار بستن درمان های پزشکی) تعبیر شود، یا زمانی که برخی گروه های دینی از فعالیت های تروریستی حمایت کرده و موجب افزایش آنها شوند. بالینگران شناختی-رفتاری باید محدوده امن پرداختن به این تعارض ها و دیگر تعارض های ارزشی را بدانند، و بر این اساس دست به برنامه ریزی بزنند. در پاره ای موارد، بهترین کار برای درمانگر آن است که بیمار را به جای دیگر ارجاع دهد تا به این دست از دغدغه ها و دلمشغولی هایش پرداخته شود. اما، در سایر موارد، لازم است مداخله صورت پذیرد…

فهم و درک نادرست از آیتم های نظرسنجی و خطای نمونه گیری می توانند منجر به شکل گیری چنین الگوهایی در پاسخ دهی شوند. نیز ممکن است این گروه به این دلیل خود را "متدین" بدانند که اعضای یک گروه دینی باشند اما ایمان قلبی و باطنی نداشته باشند. شوربختانه، در دهه اخیر پژوهش جامعی در زمینه مقایسه زندگی دینی و معنوی صورت نپذیرفته است، و بنابراین بسیاری از سوالاتی که جویای افکار آمریکایی ها درباره این موضوع هستند، بی جواب مانده اند.