کتاب پیروزی در بازی مغز

Winning the Brain Game
اصلاح هفت اشتباه مرگ بار تفکر
  • 15 % تخفیف
    115,000 | 97,750 تومان
  • موجود
  • انتشارات: هورمزد هورمزد
    نویسنده:
کد کتاب : 30181
مترجم :
شابک : 978-6227251098
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 234
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب پیروزی در بازی مغز اثر متیو می

کتاب "پیروزی در بازی مغز" با تکیه بر علم ،تمایز بین مغز بیولوژیکی و ذهن آگاه را تأیید می کند. هر روز، ذهن و مغز به مسابقه با یکدیگر می پردازند،آن ها زمین مسابقه ی مسائلی هستند که باید حل کنیم. بسیاری از این مسائل روتین بوده و نیاز زیادی به رویکردهای ذهن آگاهانه ندارد، اما هنگامی که با چالش های دشوارتر مواجه می شویم تفکر ما نسبت به الگوهای مغزی آسیب پذیر می شود، الگوهایی که ما را به بیراهه می برند. ما به سمت راه حل هایی سوق پیدا می کنیم که موثر نیستند. نگرش های قدیمی ای در وجود ما تثبیت شده اند که اثربخشی ما را کاهش می دهند. ما در مورد مسائل به صورت افراطی فکر کرده و آن ها را بدتر می کنیم. ایده های دیگران و حتی ایده های خودمان را می کشیم. بدتر از همه، بارها و بارها به صورت طبیعی و غریزی به این کارها ادامه می دهیم.
اما لزومی ندارد که همیشه این گونه باشد. "متیو می"، نویسنده و استراتژیست خلاق، در کتاب "پیروزی در بازی مغز" این موارد و دیگر اشتباه های مرگبار تفکر را شرح می دهد. وی این اشتباه ها را در طول ده ها سال و صدها جلسۀ تعاملی خلاق جمع آوری کرده است. "متیو می" در این جلسات چالش های فکری مبتنی بر موارد واقعی را به بیش از 100000 متخصص ارایه کرده است. این چالش ها به مراتب از مسائل روزمره ،پیچیدگی کمتری دارند. نه تنها کمتر از 5 درصد از متخصصان به بهترین راه حل های مناسب دست می یابند، بلکه راه حل های ارائه شده ی آن ها بسیار شبیه به یکدیگر هستند. این مسأله بیانگر هفت الگوی قابل مشاهده حل مسأله است که تفکر ما را مسدود می کنند. "متیو می" با استفاده از روانشناسی و علوم اعصاب مدرن برای توصیف هفت اشتباه مرگبار، به مطالبی از خلاق ترین متفکران دنیا اشاره و استناد می کند. صرف نظر از زمان، مکان و نوع زمین بازی، تفکر ذهن آگاهانه مزیت رقابتی جدیدی است . کتاب "پیروزی در بازی مغز" شما را به تصمیم گیری بهتر، سطوح بالاتر خلاقیت، راهبردهای روشن تر و موفقیت کلی در تجارت، کار و زندگی هدایت می کند.

کتاب پیروزی در بازی مغز

متیو می
متیو ای. می نویسنده آمریکایی است. او بیشتر به خاطر پنج کتابش شناخته شده است: راه حل زیبا ، در تعقیب ظرافت ، استراتژی شیبومی ، قوانین تفریق و پیروزی در بازی مغز: رفع 7 عیب اساسی در فکر کردن.می در سال 1981 با مدرک لیسانس از دانشگاه جانس هاپکینز فارغ التحصیل شد ، و از دانشکده بازرگانی وارتون در 1985 مدرک کارشناسی ارشد دریافت کرد.
نکوداشت های کتاب پیروزی در بازی مغز
This book is a gem! Matthew May has given us a practical research-backed (and downright fun!) guide to creative problem solving.
این کتاب یک جواهر است! متنی که به ما یک راهنمای عملی برای حل خلاقانه ی مسائل تحقیقاتی (و کاملا سرگرم کننده!) داده است.
NIR EYAL, author of Hooked: How to Build Habit-Forming Products

Matthew May is like a Mr. Miyagi for untapped creative brain potential. The good news here is that we can switch a few levers to better unlock our own inner creative Karate Kid -- and, the principles are backed by science.
متیو می، مانند آقای میاگی برای توانایی استفاده نشده ی مغز خلاق کتاب نوشته است. خبر خوب این است که ما می توانیم چند اهرم را تغییر دهیم تا به وسیله ی اصولی که توسط علم پشتیبانی شده، کودک درون خلاق خود را بهتر کشف کنیم .
PETER SIMS, founder/CEO/chief whip, Parliament, Inc. and author, Little Bets: How Breakthrough Ideas Emerge from Small Discoveries

This is the book I wish I wrote! Smart. Insightful. Practical. It powerfully shows powerfully why we are our own worst enemy!
این کتابی است که آرزو میکنم ای کاش می نوشتم! هوشمندانه. با بصیرت. عملی و قدرتمندانه نشان می دهد که چرا ما بدترین دشمن خود هستیم!
STEPHEN SHAPIRO, author, Best Practices are Stupid

قسمت هایی از کتاب پیروزی در بازی مغز (لذت متن)