کتاب تائیس

Thaïs
کد کتاب : 30298
مترجم :
شابک : 978-6226383615
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 200
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1890
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب تائیس اثر آناتول فرانس

در آن روزها ، گوشه نشینان صحرا در کلبه هایی در کرانه های رود نیل زندگی می کردند ، جایی که در آن زندگی سختی داشتند ، تا قبل از غروب هیچ غذایی نمی خوردند، و جز کمی نمک و نان هیچ نمی خوردند. آنها در اعتدال و عفت زندگی می کردند ، آنها یک پیراهنی از مو و باشلق به تن می کردند، پس از مدتها تماشا، نماز خواندن و دعا کردن بر روی زمین لخت می خوابیدند ، و خلاصه اینکه آنها تمام روزهای خود را به کارهای توبه می گذراندند. آنها به عنوان کفاره گناه اصلی خود ، بدن خود را نه تنها از همه ی لذت ها و دلخوشی ها ، بلکه حتی از آن مراقبت ها و توجه هایی که ضروری به نظر می رسد ، محروم می کردند. آنها اعتقاد داشتند که بیماریهای اعضای بدن ما روح ما را پاک می کند و گوشت را چیزی با شکوهتر از زخم نمی تواند بپوشاند. این یک زندگی خوب و با فضیلت بود.

روزی یک گوشه نشین صحرا به نام پافنوس در حال یادآوری ساعاتی بود که جدا از خدا زندگی کرده بود و یک به یک گناهان خود را بررسی می کرد تا شاید در مورد عظمت آنها بهتر فکر کند ، او به یاد آورد که در تئاتر اسکندریه بازیگری بسیار زیبا دیده است به نام تائیس. او در حال توبه از هوس کودکی خود برای او ، خود را گریان می یابد و تصمیم می گیرد به یک راه حل برسد و نجات برسد.

تائیس نوشته ی آناتول فرانس است و قاسم غنی آن را ترجمه کرده است. این کتاب توسط نشر باهم منتشر شده است.

کتاب تائیس

آناتول فرانس
آناتول فرانس (Anatole France)‏ (۱۶ آوریل ۱۸۴۴ – ۱۲ اکتبر ۱۹۲۴) تخلص ژاک آناتول فرانسوا تیبو از نویسندگان برجسته فرانسوی است.نام اصلی او آناتول فرانسوا تیبو (François-Anatole Thibault) است. این نویسنده را پادشاه نثر فرانسه لقب داده‌اند. او در ۱۸۴۴ در پاریس زاده شد و در سال ۱۹۲۴ درگذشت. وی پسر کتاب فروشی به نام «فرانسوا» بود که نام مستعار «فرانس» را از او گرفته‌است. او تحصیلات خود را به‌طور رسمی ادامه نداد و شخصاً مطالعه می‌کرد. فرانس...
قسمت هایی از کتاب تائیس (لذت متن)
در آن روزگار، صحرا پر از تارکان دنیا بود که هزارها صومعه با خاک و گل و شاخه های درخت به دست خود در دو طرف رود بزرگ نیل ساخته بودند. . این صومعه ها به طوری با فاصله های معین از یکدیگر ساخته شده بود که مرتاضان در عین حال که به انفراد و تجرد زندگی میکردند، در مواقع احتیاج هم ممکن بود به یاری یکدیگر بشتابند. تعدادی کلیسا که بر سر در هر یک صلیبی نصب بود، به طور پراکنده در اطراف ساخته شده بود که در اعیاد و روزهای مذهبی کشیش ها برای اجرای مراسم مذهبی در آن اجتماع میکردند.

پافنوس بخشی از اوقات خود را به تعلیم شاگردان و بخشی را به اجرای عملیات زاهدانه می گذراند و بسیار در امور قدسی تفکر میکرد مگر به قوه تفکر به اسرار و ژرفای کتب برسد و اگرچه از نظر سنی جوان بود ولی قابلیت سالخوردگان را داشت. شیاطین که دایما در پی وسوسه مرتاضان بودند، جرأت نزدیک شدن به او را نمی کردند. بسا واقع میشد شب در روشنایی ماهتاب هفت شغال کوچک در مقابل اتاق پافنوس دیده می شد. این شغال ها سینه بر خاک داده، بر زمین نشسته و بی حرکت و بی هیچ صدایی گوش تیز میکردند و چنان حدس زده می شد این هفت شغال مظاهر هفت شیطان هستند و پافنوس به نیروی تقوی و تقدس، آنها را در آستانه منزلش متوقف نگاه داشته است.