کتاب در باب مشاهده و ادراک

On Seeing and Noticing
کد کتاب : 3325
مترجم :
شابک : 9789648573886
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب در باب مشاهده و ادراک اثر آلن دوباتن

آلن دوباتن معتقد است که فلسفه می تواند به مردم کمک کند تا از زندگی شادتری برخوردار شوند. روش منحصر به فرد او یعنی ترکیب آموزش و خودکمکی در اثار به فروشش، مخاطبانی مشتاق برای آثار او پدید آورده است. در کتاب در باب مشاهده و ادراک ، آلن دو باتن احساسات روزمره و پر تکراری از قبیل غم و اندوه یا عاشقانه بودن را در نظر می گیرد سپس توصیه ها و مشاهدات خود را بر اساس آثار برخی از بزرگترین نویسندگان ، هنرمندان و اندیشمندان تاریخ بیان می کند . دوباتن آثار ادبی و هنری پیچیده را کاربردی و فهم پذیر می کند. از نویسنده ی نخبه گرایی چون مارسل پروست یک راهنمای عملی برای زندگی می سازد، از نیچه دشوارنویس، الهامی برای استقامت و معنادار کردن سختی های زندگی و ازنقاشی های ادوارد هاپر الگویی برای رویاپردازی و لذت بردن از اندوه پدید می آورد.

کتاب در باب مشاهده و ادراک

آلن دوباتن
آلن دوباتن، زاده ی 20 دسامبر 1969، نویسنده ی سوییسی/انگلیسی است.دوباتن در زوریخ به دنیا آمد. پدرش که در مصر به دنیا آمده بود، به سوییس مهاجرت کرد و از موسسان یک شرکت سرمایه گذاری شد و بعد از آن، ثروت هنگفتی به دست آورد. او یک خواهر دارد و دوازده سال اول زندگی اش را در سوییس گذرانده است.دوباتن برای تحصیل، به مدرسه ای شبانه روزی در آکسفورد فرستاده شد و زبان انگلیسی را آموخت. او در رشته های تاریخ و فلسفه تحصیل کرد و مقطع دکتری را در رشته ی فلسفه ی فرانسه در دانشگاه هاروارد آغاز کرد اما به خاطر ن...
نکوداشت های کتاب در باب مشاهده و ادراک
A compact offering for anyone looking for a little philosophy in their lives.
پیشنهادی جمع و جور برای کسانی که به دنبال کمی فلسفه در زندگی شان اند.
amazon.com

A new book by Alain de Botton is always a treat … de Botton is literate, articulate, knowledgeable, funny and idiosyncratic.
هر کتاب جدید دوباتن همواره اثری لذت بخش است.. دوباتن با سواد، فصیح، زیرک، بامزه و منحصر به فرد است.
Forbes

A jewel of civility, wit and insight
جواهری از نزاکت، شوخ طبعی و بینش.
The Baltimore Sun

قسمت هایی از کتاب در باب مشاهده و ادراک (لذت متن)
چه دلپذیر است که در میان از هم پاشیدگی روحی مان، در ساعت سه بعد از ظهر که ناامیدی و یاس به سوی مان هجوم می آورد، به یاد داشته باشیم که همیشه هواپیمایی هست که برای رفتن به جای به پرواز در می آید.