کتاب درد جاودانگی

The Tragic Sense of Life in Men and Nations
سرشت سوگناک زندگی
کد کتاب : 33373
مترجم :
شابک : 978-6005865332
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 451
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1912
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 14
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب درد جاودانگی اثر میگل د اونامونو


کتاب درد جاودانگی (سرشت سوزناک زندگی) نوشته ی میگل داونامونو نویسنده ی اسپانیایی است. این کتاب شاهکار اذعان شده ی این نویسنده است که درد و رنج انسان مدرن را بیان می کند ، زیرا او گرفتار مبارزه بین حکم عقل و خواسته های قلب خود است. این کتاب را مردی نوشته است که می خواهد بداند چرا زندگی می کند و چرا می میرد. او در این کتاب فلسفی و نیز معنوی از نیچه، شکسپیر، دون کیشوت، سانچو پانزا و ... سخن به میان می آورد تا از جاودانگی بگوید.
میگل داونامونو فیلسوفی قابل فهم است که برای گرایش های غیرفلسفی می نویسد. مقدمه ی کتاب خواننده را به خوبی با طرز تفکر زندگی این مرد بزرگ آشنا می کند.
کتاب درد جاودانگی خواننده را به فکر فرو خواهد برد و در او تمایلی مقاومت ناپذیر برای تغییر دادن اولویت های زندگی اش ایجاد خواهد کرد.
در بخشی از کتاب می خوانیم:
« یکی از نمایشنامه نویسان لاتین گفته است: «من انسانم و هیچ چیز انسانی با من بیگانه نیست.» و من خوشتر دارم بگویم: «من انسانم و هیچ انسان با من بیگانه نیست، زیرا در گوش من طنین صفت انسانی مانند اسم معنای انسانیت مبهم و مشکوک است. نه انسانی ، نه انسانیت. نه این صفت نسبی نه آن اسم معنا، بلکه اسم ذات انسان را برمی گزینم. انسانی که گوشت و خون دارد. انسانی
که زاده می شود، رنج می برد و می میرد، آری می میرد؛ انسانی که می خورد و می نوشد و بازی میکند و می خوابد و می اندیشد و می خواهد؛ انسانی که دیده و شنیده می شود که برادر است، برادر راستین.»

کتاب درد جاودانگی

میگل د اونامونو
میگل د اونامونو (Miguel de Unamuno) (زاده ۲۹ سپتامبر ۱۸۶۴ – درگذشته ۳۱ دسامبر ۱۹۳۶) مقاله‌نویس، رمان‌نویس، شاعر، نمایشنامه نویس و فیلسوف اسپانیایی بود.وی یک نوگرا بود و به برداشتن مرز ژانرهای مختلف کمک بسیار کرد. در مورد این که آیا وی عضو نسل ۹۸ بوده‌است با نه اختلاف نظر هست. وی علاوه بر نوشته‌های خود نقش مهمی در روشنفکری در اسپانیا داشته‌است.فلسفه میگل د اونامونو فلسفه‌ای اصولی و روش دار نبود و در واقع نفی تمام اصل‌ها و روش‌ها و تصدیق ایمان در خو...