کتاب آن روزها

The Days
کد کتاب : 34424
مترجم :
شابک : 978-6001215230
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 391
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1927
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب آن روزها اثر طه حسین

کتاب «آن روزها» یک زندگینامه در سه جلد است که توسط پروفسور مصری طاها حسین ، بین سالهای 1926 تا 1967 منتشر شده است.

این کتاب به دوران کودکی وی در یک روستای کوچک ، سپس تحصیلات وی در مصر و فرانسه می پردازد. این یکی از محبوب ترین آثار ادبیات مدرن عرب است.
جلد اول در ژانویه 1926 تا ژانویه 1927 در مجله ادبی الهلال به صورت سریالی تنظیم شد ، سپس در سال 1929 به عنوان کتاب چاپ شد. این کتاب دوران کودکی نویسنده را با موضوعات جهل رایج در روستاهای مصر و آداب و رسوم رایج در آن زمان پوشش می دهد و شرح مفصلی از آموزش سنتی اسلامی ارائه می دهد. این کتاب در ترکیبی از روایت اول و سوم شخص نوشته شده است. حسین در این اثر ارجاعات زیادی به هنر گوش دادن و جزئیات توصیفی در مورد نحوه بوی یا احساس اشیاء وجود دارد ، زیرا حسین با ظرافت نشان می دهد که او کور شده است.

جلد دوم به عنوان کتاب در سال 1940 منتشر شد. این دوره از ورود او به الازهر تا ورودش به دانشگاه قاهره را پوشش می دهد.

جلد سوم در سال 1967 به عنوان کتاب منتشر شد. این جلد مربوط به دوران نویسنده در دانشگاه قاهره است. او تحصیلات خود را در فرانسه جایی که مدرک دکترا گرفت ،ادامه داد. و در نهایت به مصر بازگشت.

کتاب آن روزها

طه حسین
طه حسین (۱۴ نوامبر ۱۸۸۹ – ۲۸ اکتبر ۱۹۷۳) نویسنده و سخنور مصری و از پیشگامان جنبش نوگرایی در مصر بود.طاها در اثر عفونت چشم در سن سه سالگی نابینا شد. پس از درس گرفتن از یک آموزگار سنتی در جوانی راهی دانشگاه الازهر شد و در آنجا در رشته الهیات و ادبیات عرب به تحصیل پرداخت. او از محدودیت اندیشهٔ استادان خود در عذاب بود.زمانی که دانشگاه ملی قاهره در سال ۱۹۰۸ تأسیس گشت، حسین با وجود نابینایی و تهیدستی، بزودی جایی برای خود در این دانشگاه باز کرد. او نخستین دانش‌آموختهٔ این دانشگاه بود که ب...