کتاب مجمع سری

Conclave
کد کتاب : 3639
مترجم :
شابک : 978-600-8066-66-8
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 312
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

از کتاب های پرفروش ساندی تایمز

معرفی کتاب مجمع سری اثر رابرت هریس

کتاب مجمع سری، رمانی نوشته ی رابرت هریس است که اولین بار در سال 2016 منتشر شد. داستان این رمان در جهانی اتفاق می افتد که در آن، جاه طلبی های انسان تقریبا هم تراز با قدرت خدا قرار می گیرد. اسقف اعظم اکنون مرده است. پشت درهای بسته ی کلیسای سیستین، صد و هجده اسقف بلندپایه از سراسر جهان، در محرمانه ترین انتخابات دنیا شرکت خواهند کرد. آن ها مردانی مقدس اند، اما جاه طلبی در آن ها شعله ور است و هر کدام، رقیب یکدیگر به حساب می آیند. در طول هفتاد و دو ساعت آینده، یکی از آن ها به قدرتمندترین شخصیت معنوی بر روی این کره ی خاکی تبدیل خواهد شد. کتاب مجمع سری، اثری جذاب و سرگرم کننده است که مخاطبین را صفحه ی آخر با خود همراه می کند.

کتاب مجمع سری

رابرت هریس
رابرت هریس، زاده ی 7 مارس 1957، رمان نویسی انگلیسی است. او قبلا روزنامه نگار و خبرنگار تلویزیونی بوده است. هریس در دانشگاه کمبریج به تحصیل در رشته ی ادبیات انگلیسی روی آورد و سردبیر قدیمی ترین ژورنال دانشجویی این دانشگاه شد. اولین کتاب هریس در سال 1982 به چاپ رسید.
نکوداشت های کتاب مجمع سری
Harris's most ambitious, page-turning thriller yet.
بلندپروازانه ترین و جذاب ترین تریلر هریس تا به حال.
Barnes & Noble

A gripping, smart book.
کتابی جذاب و هوشمندانه.
The New York Times Book Review

Whether you have faith in God, the Church, or neither, Conclave will keep you entertained.
چه به خدا و کلیسا اعتقاد داشته باشید و چه نه، کتاب «مرجع سری» شما را سرگرم نگه خواهد داشت.
The Washington Post

قسمت هایی از کتاب مجمع سری (لذت متن)
رأس یک ربع به شش، سراسقف بازنشسته کییف، وادیم یاتسنکو، را ویلچرنشین از دامنه ی تپه به بالا هل می دادند. اومالی یک تیک خیلی بزرگ روی کاغذهای روی تخته شاس اش زد و اعلام کرد که همه صد و هفده کاردینال حالا در امن و امان جمع شده اند. لوملی، آسوده و منقلب، سر به زیر انداخت و چشمانش را بست. هفت مقام مسئول مجمع سری بلافاصله پشت سرش تکرار کردند. گفت: «پدر آسمانی! سازنده ی آسمان و زمین! ما را انتخاب کردی که مردم تو باشیم. یاریمان کن که در هرچه می کنیم موجب فخر تو باشیم. این مجمع سری را برکت ده و به سمت خرد هدایت فرما. ما بندگان خود را به هم نزدیک کن و یاریمان ده که با عشق و لذت یکدیگر را دریابیم. پدر! ستایش می کنیم نام تو را، اینک و برای ابد. آمین.»

به سمت کازاسانتامارتا برگشت. حالا که محافظ پنجره ها قفل شده بود حتی یک شعاع نور هم از طبقات بالایی بیرون نمی رفت. در آن تاریکی شبیه به پناهگاه جنگی شده بود. فقط در ورودی بود که روشن بود. پشت شیشه های ضخیم ضدگلوله، کشیش ها و نیروهای امنیتی در سکوت و زیر نور زردگونه آنجا مثل موجودات توی آکواریوم جا به جا می شدند.

تازه امشب آن شبی بود که کسب و کار اصلی مجمع سری شروع می شد. هر چند روی کاغذ، حکم عالی پاپ کاردینال های انتخاب کننده را از ورود به مباحثی از قبیل «هرگونه پیمان، توافق، قول یا تعهد» منع کرده و مجازات طرد از کلیسا را در نظر گرفته بود اما حالا دیگر بحث انتخابات بود و برای همین موضوع، موضوع علم حساب: چه کسی می توانست هفتاد و نه رای را به دست بیاورد؟