کتاب مامور 6

Agent 6
کد کتاب : 9115
مترجم :
شابک : 978-964-191-201-9‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 515
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

از کتاب های پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب مامور 6 اثر تام راب اسمیت

کتاب مامور 6، رمانی نوشته ی تام راب اسمیت است که اولین بار در سال 2011 انتشار یافت. لئو دمیدوف، دیگر عضو نیروی پلیس مخفی مسکو نیست. اما زمانی که همسرش، رایسا، و دخترانش، زویا و النا، به «تور صلح» در شهر نیویورک دعوت می شوند، او بلافاصله به ماجرا مشکوک می شود. او که نمی تواند به همراه خانواده اش سفر کند و در آن طرف دنیا گیر افتاده، بدون این که کاری از دستش برآید، درمی یابد که خانواده اش در شبکه ای گسترده از توطئه ها و خیانت های سیاسی گرفتار شده است. پس از این اتفاقات هولناک، لئو فقط یک خواسته دارد: یافتن قاتلی که خانواده اش را نابود کرد. این مأموریت، لئو را به جاهای مختلفی در دنیا می کشاند و او دست از تلاش برنمی دارد تا شخصی را پیدا کند که حقیقت را می داند؛ و آن شخص کسی نیست جز مأمور 6.

کتاب مامور 6

تام راب اسمیت
تام راب اسمیت، زاده ی سال 1979، نویسنده ای انگلیسی است. اسمیت در لندن متولد شد. او در سال 2001 از دانشگاه کمبریج در رشته ی شعر و ادبیات انگلیسی فارغ التحصیل شد و پس از آن در رشته ی نویسندگی خلاق در ایتالیا به تحصیل پرداخت. اسمیت سپس به عنوان نویسنده در بی بی سی مشغول به کار شد و ۴ سال به عنوان خبرنگار این رسانه در ویتنام فعالیت کرد. رمان اول او، در سال ۲۰۰۸، بر اساس پرونده ی قاتل زنجیره ای معروف روسیه، آندره چیکاتیلو، منتشر شد.
نکوداشت های کتاب مامور 6
A rich novel of extraordinary depth.
رمانی غنی با عمقی خارق العاده.
Amazon Amazon

A first-class, must-read crime novel.
یک رمان جنایی درجه یک که خواندنش ضروری است.
Booklist Booklist

A big book, in every sense, that's sure to draw attention.
کتابی بزرگ، به هر معنا، که بدون تردید توجهات را به خود جلب می کند.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب مامور 6 (لذت متن)
مطمئن ترین روش برای نوشتن یادداشت های روزانه این بود که تصور کنید استالین تمام واژه های آن را می خواند. با همه ی این احتیاط ها، باز هم خطر نوشتن یک عبارت اشتباه، یا یک جمله ی مبهم که بد تعبیر شود وجود داشت. ممکن بود تحسین با استهزا اشتباه شود، ستایش صادقانه، تمسخر فرض شود. به همین دلیل حتی گوش به زنگ ترین نویسنده هم نمی توانست علیه هر تفسیر ممکنی از خودش دفاع کند، و تنها چاره پنهان کردن تمام یادداشت های روزانه بود؛ روشی که مورد توجه یکی از مظنونین، هنرمند جوانی به اسم پولینا پشکوفا، قرار گرفته بود.

نباید فکر یا تجربه ای، خارج از نفوذ حزب، شکل می گرفت. به همین دلیل، یک یادداشت پنهان شده اغلب متهم کننده ترین مدرکی بود که هر مأموری آرزوی آن را داشت. از آنجا که این یادداشت های روزانه ی شخصی برای خواننده ای نوشته نمی شد، نویسنده آن را آزادانه می نوشت، کمتر احتیاط می کرد و حاصل آن چیزی بود شبیه اعتراف های ناخواسته.

دفتر یادداشت های این زن را در شومینه ای پیدا کرده بودند. جای تعجب نداشت که در دودکش، در پارچه ای مومی پیچیده شده بود و به زور بین دو آجر شل قرار گرفته بود. نویسنده برای بازیافتن این یادداشت ها مجبور می شد صبر کند تا آتش خاموش شود و سپس دستش را به دیواره ی دودکش می مالید تا برآمدگی کتاب را احساس کند. به شکل طعنه آمیزی، طبیعت پردردسر چنین مخفیگاهی برای پشکوفا کار بی اثری شده بود. اثر انگشت دود گرفته ای روی میز تحریرش سوءظن مامور تجسس را برانگیخته بود و او را در کانون تحقیقات دوباره ای قرار داده بود؛ نمونه ای از کار ستودنی این کارآگاه.