کتاب داستان اولن اشپیگل

La légende d'Ulenspiegel
کد کتاب : 37472
مترجم :
شابک : 978-9647468145
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 630
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1867
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب داستان اولن اشپیگل اثر شارل دکوستر

کتاب داستان اولن اشپیگل رمانی است که توسط شارل دکوستر در سال1867 شده است. رمان کاستر بر اساس شخصیت تیل اولن‌شپیگل فردی رده پایین در قرن چهاردهم در آلمان است. این کتاب ماجراهای تمثیلی یک فرد به نام تیل اولن اشپیگل را دقیقا قبل و در طول شورش هلندی ها علیه حکومت اسپانیا در هلند بازگو می کند. دی کوستر به تیل یک دوست دختر به نام نله و یک دوست صمیمی به نام لمه گودزاک می دهد که به عنوان یک دستیار کمدی عمل می کند – که وجود هیچ یک از این دو شخصیت در داستان های عامیانه ی اصلی تایید نشده است. این رمان بسیاری از وقایع تاریخی در جنگ هشتاد ساله را دنبال می کند.

اشپیگل به عنوان پسر کلائس و همسرش سوئتکین متولد می شود. او در روز تولد فیلیپ دوم اسپانیایی به این دنیا آورده می شود. در کودکی، تیل رفتارهایی از خود نشان می دهد که همان رفتار ها در بزرگسالی سبب بدنامی اش خواهند شد. او در جوانی چندین بار نزد صنعتگران مختلف شاگردی می کند، اما هرگز با هیچ یک از آنها مدت زیادی نمی ماند - مخصوصا به دلیل عادت او به گرفتن دستورات به معنای واقعی کلمه همراه با نتایج خنده دار و گاه فاجعه بار. در مجموع، او هیچ حرفه ای را به طور منظم انجام نمی دهد، بلکه وقت خود را صرف بازی با حقه ها و شوخی های عملی، به ویژه شوخی با کشیش های فاسد کاتولیک می کند.
او بی محابا عقیده ای مذهبی را در ملا عام ابراز می کند که سبب گرفتاری اش می شود. به دلیل جوانی اش با یک مجازات نسبتا سبک جان به در می برد - او به سه سال تبعید محکوم می شود و باید از پاپ در رم عفو دریافت کند. پس از آن، او در مسیری پر پیچ و خم از میان کشورهای پایین و امپراتوری روم مقدس آلمان حرکت می کند و هر جا که می رود، حقه ها و شوخی های عملی خود را انجام می دهد.

کتاب داستان اولن اشپیگل

شارل دکوستر
شارل دو کوسته (20 اوت 1827 - 7 مه 1879) نویسنده و روزنامه‌نگار قرن نوزدهم میلادی اهل بلژیک است.وی در مونیخ متولد شد. پدر او ، آگوستین دی کوستر ، اهل لیژ بود ، اما خیلی زود به بلژیک بازگشت. چارلز در یکی از بانکهای بروکسل مشغول بود ، اما در سال 1850 وارد دانشگاه آزاد بروکسل شد ، و در آنجا تحصیلات خود را در سال 1855 به پایان رساند. وی یکی از بنیانگذاران Société des Joyeux ، یک باشگاه کوچک ادبی ، بود.