کتاب شانس

Collected Short Stories
  • 9,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: زاوش زاوش
    نویسنده:
کد کتاب : 3777
مترجم :
شابک : 9786006846859
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 162
سال انتشار شمسی : 1392
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب شانس اثر مارک تواین

مارک تواین در ذهن من همواره نویسنده ای بود که افسانه و فانتزی و حقیقت را در هم می آمیزد و داستانی خواندنی و ساده و صریح می آفریند که وقایع و شخصیت هایش هرگز از خاطر محو نمی شوند.... این کتاب شامل آن دسته از داستان های مارک تواین است که خود او بر آنها نام فکاهی نهاده است. مارک تواین در بخش «چگونه داستان تعریف کنیم؟» این کتاب و در تعریف داستان فکاهی و تفاوت آن با داستان های کمیک و مطایبه آمیز گفته است: «داستان انواع مختلفی دارد، اما فقط یک نوع آن دشوار است، که آن هم داستان فکاهی است و من عمدتا درباره همین نوع صحبت می کنم. داستان فکاهی گونه ای است آمریکایی، داستان کمیک متعلق به انگلستان است و داستان مطایبه آمیز مختص فرانسوی هاست. اهمیت داستان فکاهی به تأثیر شیوه روایتش است، و اهمیت داستان کمیک و مطایبه آمیز به موضوع شان. ماجرای داستان فکاهی ممکن است در مدتی طولانی رخ دهد، و نویسنده آن تا جایی که خوشایند باشد به این شاخ و آن شاخ بپرد و سرانجام هم به هیچ مقصد خاصی نرسد؛ اما داستان های کمیک و مطایبه آمیز باید موجز باشند و با طرح پیامی خاتمه یابند. در داستان فکاهی انگار با ملایمت حباب می سازیم ، اما در دو گونه دیگر نوعی انفجار ایجاد می کنیم.

برای توطئه های ماهرانه، مبتکرانه، شخصیت های فراموش نشدنی و زبانی که ریتم های پر جنب و جوش سخنرانی آمریکایی را به خود جلب می کند، هیچ نویسنده آمریکایی به مارک تواین نمی رسد. این گلچین درخشان، کل دوره ی بی نظیر قصه گویی تواین را پوشش می دهد، از کمدی گسترده ابتدایی گرفته تا طنز تند سالهای بعد. هر یک از شصت داستان او اینجاست: از طنز مرزی " پرش قورباغه مشهور شهرستان کالووراس" گرفته تا تصور تلخ بشریت در "مردی که هادلببورگ را فاسد کرد"، خوشحالی لذت بخش "آیا او زنده است یا او مرده است؟" این جلد با شوخ طبعی پر حرارت و بی نظیر تواین و بینش نافذ پیروان حقه های طبیعت انسانی، خلاصه ای پر جنب و جوش از داستان، به قول H. L. Mencken "پدر ادبیات ملی ما" می باشد. رمان های معروف مارک تواین "تام ساایر" و "هاکلبری فین" مدت هاست که به عنوان دستاوردهای مهم مورد ستایش قرار گرفته اند، اما پدر ادبیات آمریکایی نیز به عنوان استاد داستان کوتاه طنز آمیز خود را رقم زد.

کتاب شانس

مارک تواین
ساموئل لانگهورن کلمنس، معروف به مارک تواین، نویسنده و فکاهی نویس نامدار آمریکایی در ۳۰ نوامبر ۱۸۳۵ در فلوریدای ایالات متحده متولد شد. مارک تواین ششمین فرزند از 7 فرزند خانواده بود و از ۱۱سالگی به علت فوت پدرش، مجبور شد در کسوت نقاش در نیویورک و فیلادلفیا کار کند.به فاصله ی کمی پس از تولد مارک، خانواده به هاینبال مهاجرت کردند و دوران کودکی و نوجوانی مارک تواین در این منطقه سپری شد. او در دوران تحصیلات ابتدایی، شاگردی متوسط بود اما به قول خودش هیچ دانش آموزی در هجی کردن کلمات به پایش هم نمی رسی...
قسمت هایی از کتاب شانس (لذت متن)
در دنیا هیچ چیزی مثل سخن مجاب کننده برای سردرگم کردن ذهن وجود ندارد.

از افرادی که سعی در کمرنگ کردن جاه طلبی های شما دارند، دوری کنید. افراد کوچک همیشه این کار را می کنند، اما افراد عالی واقعا شما را احساس می کنند که شما نیز می توانید عالی باشید.