کتاب فصوص الحکم

The bezels of wisdom
کد کتاب : 41269
مترجم :

شابک : 978-9644310577
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 765
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

فصوص الحکم
The bezels of wisdom
کد کتاب : 46913
مترجم :
شابک : 978-9642671182
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 498
سال انتشار شمسی : 1396
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

فصوص الحکم
The bezels of wisdom
سوفیای جاودانه
کد کتاب : 70955
مترجم :
شابک : 978-6008410270
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 564
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب فصوص الحکم اثر محیی الدین ابن عربی

این کتاب برای که برای همه کتابخانه ها، از دانشگاه گرفته تا شهری کوچک، و برای همه ی خوانندگان علاقه مند به معنویت ضروری است. کتاب فصوص الحکم نوشته ی محمد ابن علی ابن عربی است.
"این از جانب خداست، پس بشنو! و به سوی خدا برمی گردی! وقتی می شنوید چه می آورم، یاد بگیرید! سپس با درک، جزئیات را در کل ببینید و همچنین آنها را جزئی از کل ببینید. سپس آن را به کسانی که در جستجوی آن هستند، بده، و درنگ نکن. این رحمتی است که شما را فرا گرفته است. پس تمدیدش کن."
ابن العربی، 1165-1240 که مسلمانان او را بزرگترین استاد می نامند، صوفی ای بود که در قرن دوازدهم در اسپانیا متولد شد. کتاب فصوص الحکم در سالهای آخر عمر نویسنده نوشته شد و قرار بود ترکیبی از نظریات معنوی او باشد. فضایی که ابن عربی حکمت معنوی خود را در آن قرار داده، زندگی پیامبران است. دیدن شهر دمشق بود که او را به نوشتن این کتاب برانگیخت. او در مقدمه ی کتاب خود می گوید:" رسول خدا را در زیارت دیدم... کتابی در دست داشت و به من گفت: این کتاب قاب های حکمت است. آن را بگیر و برای مردم بیاور تا از آن بهره مند شوند." کتاب فصوص الحکم حکمت عشق را از طریق ابراهیم، غیب را از طریق ایوب، نور را از طریق یوسف، صمیمیت را از طریق الیاس و غیره به تصویر می کشد. ابن العربی ما را در این صفحات دعوت می کند تا به بررسی معانی معنوی باطنی قرآن، یعنی معانی دلنشین آن بپردازیم. او در یکی از شعرهایش می‌گوید: «عشق همان اعتقادی است که من دارم.عشق همچنان مرام و ایمان من است.»

کتاب فصوص الحکم

محیی الدین ابن عربی
محیی‌الدین محمّد بن علی بن محمّد بن العربی طائی حاتمی زادهٔ ۲۶ ژوئیه ۱۱۶۵ و درگذشتهٔ ۱۶ نوامبر ۱۲۴۰ میلادی معروف به محیی‌الدین ابن عربی و شیخ اکبر پژوهشگر، فیلسوف، عارف و شاعر مسلمان عرب اهل اندلس بود. از ۸۰۰ اثری که به او نسبت داده می شود، ۱۰۰ اثر به صورت نسخه اصلی از وی باقی مانده است. آموزه های کیهان شناسی او در بسیاری از کشورهای اسلامی به جهان بینی غالب بدل شد.