کتاب بدهی: پنج هزار سال نخست

Debt: The First 5,000 Years
کد کتاب : 106793
مترجم :
شابک : ‏‫‭978-6225250093 ‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 745
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

تاریخ پنج هزار ساله بدهی
Debt: The First 5,000 Years
کد کتاب : 42375
مترجم :
شابک : 978-6229655412
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 672
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تاریخ پنج هزار ساله بدهی اثر دیوید گریبر

نویسنده در این کتاب با نگاهی به تاریخ اقتصاد جهان به توصیف وضعیت بدهکاری مردم در تاریخ و تا امروز می پردازد و درباره این نکته که ۵ هزار سال، یعنی از آغاز تاریخ کتابت در جهان مساله بدهی در دنیا وجود داشته، سخن می گوید. این کتاب بحران های مالی و بدهکاری های بزرگ جهان را برمی شمارد و با نگاهی به تاریخ به دنبال اساسی ترین چالش های مفاهیمی به نام پول، وام، بدهی، طلب و هر گونه ابزار مالی مبادله است.
تاریخ پنج هزار ساله بدهی، در دوازده فصل شامل درباره تجربه سردرگمی اخلاقی، افسانه مبادله مستقیم، بدهی های کهن، ظلم و رستگاری، رساله ای مجمل در باب زمینه های اخلاقی روابط اقتصادی، بازی با سکس و مرگ، شرافت و تنزل مقام یا درباره بنیان های تمدن معاصر، اعتبار علیه شمش و چرخه های تاریخ، عصر محوری (۸۰۰ ق.م. - ۶۰۰ ق.م.)، اعصار میانه (۶۰۰ م. - ۱۴۵۰ م.)، عصر امپراطوری های بزرگ و سرمایه دار (۱۴۵۰ - ۱۹۷۱ م.) و آغاز چیزی که هنوز نامشخص است (۱۹۷۱ تاکنون) نوشته شده است.

کتاب تاریخ پنج هزار ساله بدهی


ویژگی های کتاب تاریخ پنج هزار ساله بدهی

برنده جایزه Bread and Roses سال 2012

دیوید گریبر
دیوید رالف گریبر (۱۹۶۱ - ۲۰۲۰) انسان‌شناس و کنشگر آنارشیست آمریکایی است که بیشتر با کتاب تاریخ پنج‌هزارساله‌ی بدهی شناخته می‌شود. حوزه‌ی فعالیت تخصصی ‌او انسان‌شناسی اقتصادی و اجتماعی بود. گریبر از ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۷ استاد و پژوهشگر دانشگاه ییل بود و منحصراً بر روی نظریه‌های ارزش کار می‌کرد؛ رویکردهای گوناگونی که بررسی می‌کنند انسان‌ها چگونه، چرا و تا چه اندازه اشخاص، ایده‌ها و مفاهیم را ارزش‌گذاری می‌کنند. زمانی که دانشگاه بر اس...