کتاب تفسیر فرهنگ ها

The Interpretation of Cultures
کد کتاب : 26228
مترجم :
شابک : 978-6004055192
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 634
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1973
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب تفسیر فرهنگ ها اثر کلیفورد گیرتس

کتاب تفسیر فرهنگ ها نوشته ی کلیفورد گیرتس ، این اثر کلاسیک انسان شناسانه که یکی از تأثیرگذارترین کتاب های قرن بیستم است ، کاوش پیشگامانه ای است راجع به اینکه فرهنگ چیست. در کتاب تفسیر فرهنگ ها ، انسان شناس برجسته ، کلیفورد گیرتس ، مفهوم توصیف ضخیم را ایجاد کرده و با این کار ، عملا قوانین رشته خود را بازنویسی کرده است. گیرتس معتقد است فرهنگ، رفتار انسان را ایجاد نمی کند. در عوض ، این یک شبکه نمادی است که می تواند به ما کمک کند تا درک بهتری از چیزی که رفتار می نامیم داشته باشیم. توصیف ضخیم نه تنها رفتار ، بلکه زمینه ای که آن رفتار در آن رخ می دهد را توضیح می دهد. توصیف چیزهای ضخیم ، طبق گفته ی خود گیرتس، نقش اساسی یک انسان شناس است.
تفسیر فرهنگ ها که جزو 100 کتاب مهم منتشر شده از جنگ جهانی دوم توسط مجله ادبی تایمز انتخاب شده است، نحوه تفکر ما درباره فرهنگ دیگران و فرهنگ خود را کاملا دگرگون کرد. کتاب تفسیر فرهنگ ها ، با پیشگفتار رابرت دارتون ، کتابی اساسی برای انسان شناسان ، مورخان و هر کسی است که به دنبال درک بهتر فرهنگ های انسانی است.
کلیفورد گیرتس انسان شناس آمریکایی است که از مهم ترین مردم شناسان معاصر به شمار می رود. نظریات او تا سه دهه مهمترین نظریات آمریکا بود و خود او تاثیرگذار ترین انسان شناس فرهنگی در آن کشور قلمداد می شد.

کتاب تفسیر فرهنگ ها

نکوداشت های کتاب تفسیر فرهنگ ها
One of the most articulate cultural anthropologists of this generation.
گیرتس یکی از رساترین و شفاف ترین انسان شناسان فرهنگی در این دهه است.
Elizabeth Colson, Contemporary Sociology

lifford Geertz is one of those rare scholars: the thinking person's liberal, who spurns easy banalities
کلیفورد گیرتس یکی از آن دانشمندان نادر است: فرد لیبرال متفکری که پیشگویی های ساده را رد می کند
(Lionel Shriver, Guardian (UK

lifford Geertz [was] an anthropologist whose imaginative studies of cultural groups from other countries changed the intellectual underpinnings of anthropology and other social sciences
کلیفورد گیرتس [یک] انسان شناس بود که مطالعات خلاقانه ی او در مورد گروه های فرهنگی از کشورهای دیگر زمینه های فکری انسان شناسی و سایر علوم اجتماعی را تغییر داد.
Washington Post Washington Post

قسمت هایی از کتاب تفسیر فرهنگ ها (لذت متن)