کتاب غرب چگونه حاکم شد

How the West Came to Rule
کد کتاب : 46513
مترجم :
شابک : 978-6007405628
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 648
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

خاستگاه های ژئوپولتیک سرمایه داری

معرفی کتاب غرب چگونه حاکم شد اثر الکساندر آنیه واس

کتاب «غرب چگونه حاکم شد» اثری نوشته ی «کرم نیشانچی اوغلو» و «الکساندر آنیه واس» است که اولین بار در سال 2015 منتشر شد. این کتاب استدلال می کند که برخلاف تفکر مرسوم، خاستگاه های کاپیتالیسم را نباید به مرزهای جغرافیایی و فرهنگی اروپا محدود کرد، بلکه آن را باید نتیجه ی مجموعه ای گسترده تر از فرآیندهای جهانی در نظر گرفت که در آن ها، جوامع غیراروپایی نیز نقشی سرنوشت ساز داشتند. «کرم نیشانچی اوغلو» و «الکساندر آنیه واس» از طریق ارائه ی تاریخ کشورگشایی های مغول ها، اکتشافات «دنیای جدید»، درگیری های امپراتوری عثمانی، گسترش مستعمرات، و انقلاب های بورژوازی، شرحی از خاستگاه های کاپیتالیسم را به تصویر می کشند که به شکلی مجاب کننده، برخلاف روایت های مرسومی است که اروپا را در مرکز توجه خود قرار می دهند.

کتاب غرب چگونه حاکم شد

نکوداشت های کتاب غرب چگونه حاکم شد
A unique account of the origins of capitalism.
شرحی منصحر به فرد از خاستگاه های کاپیتالیسم.
Barnes & Noble

Highly recommended.
به شدت توصیه می شود.
Choice

A fundamental rethinking of the origins of capitalism.
یک بازاندیشی بنیادین از خاستگاه های سرمایه داری.
Amazon Amazon

قسمت هایی از کتاب غرب چگونه حاکم شد (لذت متن)
خاص بودگی نظام جهانی سرمایه داری از رهگذر مقایسه ای سلبی با صورت اجتماعی مقدم بر آن، یعنی امپراتوری های جهانی تبیین می شود. امپراتوری های جهانی، نظام های یکپارچه ی فرمانروایی سیاسی بودند که بر مبنایی منطقه ای، و گاهی بینامنطقه ای، اجتماعات تفکیک یافته را کنترل و استثمار می کردند.

سقوط امپراتوری های جهانی، پیش شرطی بود برای پیدایش سرمایه داری، چرا که فعالیت های تجاری سودجویانه را از قیود بیش از حد گسترش یافته ی دولت های امپراتوری رها ساخت.

دگرگونی های اجتماعی از سده شازدهم به بعد، بر مبنای معیارهای اروپامحور توسعه گرایی خطی درک می شد که در آن، صورت های اجتماعی اروپایی به «شرق» سرایت می کرد.