کتاب شازده حمام 1و2

Shazde-Hamam
کد کتاب : 46884
شابک : 978-6009074563
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 532
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 47
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب شازده حمام 1و2 اثر محمد حسین پاپلی یزدی

کتاب "شازده حمام 1و2" بر اساس تجربیات دکتر "محمدحسین پاپلی یزدی" از دوران کودکی ، نوجوانی و جوانی در منطقه ای محروم از شهر قدیمی و کویری یزد به رشته ی تحریر درآمده است. وی در سال 1327 در یزد متولد شد و دوران کودکی و نوجوانی خود را در آنجا گذراند. دکتر "محمدحسین پاپلی یزدی" مدرس مهمان دانشگاه سوربن در فرانسه و فارغ التحصیل رشته ی جغرافیا در ایران است.
حتی باهوش ترین افراد 55 ساله نمی توانند خاطرات اولیه ی دوران کودکی خود را به درستی تاریخ گذاری کنند و ادعا کنند که یک خاطره مربوط به یک روز و سال خاص است، با این حال چیزهای مبهمی از خاطرات اولیه ی کودکی فرد در خاطر او می ماند. البته این قاعده درباره ی بچه های مرفه یا معاصر صدق نمی کند؛ چرا که با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته ی امروزی، والدینشان به طور مداوم از آن فیلم می گیرند و تاریخ ، زمان ، روز ، ماه و سال حوادث را در فیلم بیان کنند. و اگر این فیلم هر چند هفته یکبار به بچه ها نشان داده شود ، ممکن است بتوانند تجربیات دوران کودکی خود را دقیقا همانطور که بوده در شصت، هفتاد سالگی به خاطر بیاورند.
افرادی که در سال 1327 در یزد متولد شدند ، هنوز بخش زیادی از تکنولوژی رایج امروز نظیر ضبط صوت، تلویزیون، کامپیوتر و فیلم را در اختیار نداشتند و به این سبب، فقدان خاطرات دوران کودکی، همیشه برایشان گیج کننده بوده است. دکتر "محمد حسین پاپلی یزدی" نیز همین شرایط را داشته، اما می تواند تفاوت بین خاطرات دوران پیش دبستانی و خاطرات دوران دبستان و بعد از آن را تشخیص دهد و حاصل آن، کتاب پیش رو با عنوان "شازده حمام 1و2" است.

کتاب شازده حمام 1و2

محمد حسین پاپلی یزدی
محمدحسین پاپلی یزدی زاده ۱۳۲۷ یزد ، جغرافیدان، محقق و نویسنده ایرانی است.وی فعالیت در گروه جغرافیای دانشگاه فردوسی مشهد را از سال ۱۳۵۰ به عنوان کارشناس آغاز کرد و پس از طی مراحل استادیاری و دانشیاری در سال ۱۳۷۸ به عنوان استاد در دانشگاه فردوسی مشهد به فعالیت ادامه داد. پاپلی یزدی مهرماه تا اسفند ۱۳۶۸ بنا به دعوت ممرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه برای همکاری در پروژه اطلس ایران به فرانسه دعوت شد. پاپلی یزدی در سال ۱۹۸۱ به عنوان عضو مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه درآمد و در سال ۱۹۹۰ به عنوان استاد مد...
قسمت هایی از کتاب شازده حمام 1و2 (لذت متن)
چشم های یلدا سیاهی رفت و روی زمین ولو شد. سید صدا زد بابا! حاجی آقا صدا زد یلدا جان! یلدا جان! ولی یلدا بی هوش روی قالی افتاده بود. سرش هم به پایه صندلی خورد و خون آمد. حاجی آقا از اتاق بیرون دوید. صدا زد حاجی خانم! لطفا حاجی خانم را خبر کنید. حاجی خانم همراه با دو تا از خواهرهای حاجی آقا به دورن اتاق دویدند. از حاجی آقا پرسیدند چه خبر است؟ این سید کیست؟ چرا رفته اید توی اتاق و در را هم بسته اید؟ حاجی گفت یک لیوان آب قند بیاورید. دکتر صدا بزنید. یلدا غش کرده است...