کتاب روش

La Méthode 3, La connaissance de la connaissance
(شناخت شناخت)
کد کتاب : 46979
مترجم :
شابک : 978-9641217015
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 326
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1986
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب روش اثر ادگار مورن

کتاب « روش» (شناخت شناخت) نوشته « ادگار مورن» توسط انتشارات سروش به چاپ رسیده است.
اگر خطاها و توهمات توانسته اند خود را به عنوان حقایق در طول تاریخ بشری تحمیل کنند، اگر دانش ما خطر دائمی خطا و توهم را به همراه داشته باشد، پس باید به دنبال شناخت خود باشد.
اکنون معرفت نامشخص ترین موضوع معرفت فلسفی و ناشناخته ترین موضوع معرفت علمی است. اگرچه برخی از «علوم شناختی» شروع به جمع‌بندی مجدد می‌کنند، دانش مرتبط با دانش در بخش‌های متعدد علوم فیزیکی، زیستی و انسانی پراکنده و از هم گسسته باقی می‌ماند. دانش مربوط به مغز و دانش مربوط به ذهن وقتی با واقعیت یکسانی ارتباط دارند نمی توانند ارتباط برقرار کنند.
این کتاب معرفت به بررسی شرایط، امکانات و حدود معرفت بشری در ماهیت مغزی، معنوی و فرهنگی آن می پردازد.
به پارادوکس‌های کلیدی می‌پردازد: مغزی که بتواند ذهنی تولید کند که آن را تصور می‌کند چیست؟ ذهنی که بتواند مغزی را تصور کند که آن را تولید می کند چیست؟ دانشی که اگرچه ساخت و ترجمه است، اما آرزوی بازتاب ماهیت اشیا را دارد؟

کتاب روش

ادگار مورن
ادگار مورَن فیلسوف و جامعه‌شناس فرانسوی است. وی در ۸ ژوئیه ۱۹۲۱ در پاریس با نام اصلی «ادگار ناهوم» زاده شد. او رگه‌های یهودی–اسپانیایی (Sephardi) دارد و به خاطر تنوع کارهایش شهرت دارد، چندان که علاقه‌مندی‌های مختلفی در کارهایش دیده می‌شود و به مرزهای مرسوم در نظام‌های دانشگاهی بی‌اعتنا است. او در سال ۱۳۸۲ به دعوت دکتر امیر نیک پی به ایران سفر کرد و همراه داریوش شایگان در دانشگاه شهید بهشتی سخنرانی کرد.کارهای معرفت‌شناختی او انقلابی&zwn...