کتاب هیولای هاوکلاین

The Hawkline Monster: A Gothic Western
کد کتاب : 12495
مترجم :
شابک : 9789641910954
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 131
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 1974
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

هیولای هاوکلاین
The Hawkline Monster: A Gothic Western
یک وسترن گوتیک
کد کتاب : 4830
مترجم :
شابک : 978-964-243-339-1
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 192
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1974
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب هیولای هاوکلاین اثر ریچارد براتیگان

کتاب هیولای هاوکلاین، رمانی نوشته ی ریچارد براتیگان است که نخستین بار در سال 1974 منتشر شد. داستان این رمان در سال 1902 و در اورگان شرقی می گذرد. «کودک جادویی»، دختری پانزده ساله و سرخپوست است که برای انجام مأموریتی مهم، به دنبال افرادی توانا می گردد. او کامرون و گریر را پیدا می کند، دو آدمکش حرفه ای که اکنون و پس از مأموریتی به سرانجام نرسیده در هاوایی، مشغول استراحت هستند. گذشته ی پر از خشونت این دو شخصیت، اصلا مایه ی نگرانی «کودک جادویی» نیست. او از آن ها می خواهد که هیولایی را برای او بکشند؛ هیولایی که به گفته ی او، در غارهای یخی در زیر زیرزمین خانه ی زردرنگ خانم هاوکلاین زندگی می کند؛ هیولایی که «کودک جادویی» می گوید قبلا آن را کشته است.

کتاب هیولای هاوکلاین


ویژگی های کتاب هیولای هاوکلاین

ریچارد براتیگان از نویسندگان پرفروش آمریکا

ریچارد براتیگان
ریچارد براتیگان، زاده ی ۳۰ ژانویه ۱۹۳۵ و درگذشته ی ۲۵ اکتبر ۱۹۸۴، نویسنده و شاعری آمریکایی بود. براتیگان در تاکوما واشنگتن به دنیا آمد. او در بیست سالگی، شیشه ی پاسگاه پلیس را با سنگ شکست و یک هفته را در زندان گذراند و بعد به بیمارستان دولتی آرگون تحویل داده شد. براتیگان به تشخیص پزشکان، به خاطر ابتلا به جنون جوانی پارانوئیدی در بیمارستان، تحت شوک درمانی و مراقبت ویژه قرار گرفت و پس از مرخص شدن، به سان فرانسیسکو رفت. این زمان، دوران اوج جنبش بیت بود و نویسندگان و شاعران سرشناس این جنبش در این...
نکوداشت های کتاب هیولای هاوکلاین
A magical adventure.
یک ماجراجویی جادویی.
The Telegraph

It has inspired readers for decades.
این اثر برای دهه ها الهام بخش مخاطبین بوده است.
Audiobooks

It confirms Richard Brautigan's place as one of the twentieth century's most exciting writers.
این کتاب، جایگاه ریچارد براتیگان را به عنوان یکی از هیجان انگیزترین نویسندگان قرن بیستم تثبیت می کند.
The Shared Universe

قسمت هایی از کتاب هیولای هاوکلاین (لذت متن)
دوشیزه هاوکلاین گفت: «این خانه را پدرمان ساخت.» دوشیزه هاوکلاین دیگر گفت: «او یک دانشمند بود که در هاروارد درس می داد.» کامرون گفت «هاروارد چیست؟» دوشیزه هاوکلاین گفت: «بله، آنجا بوده ایم. هاوایی بوده ایم.» گریر گفت: «آنجا که شرق نیست.» کامرون گفت: «مگر چینی ها اهل چین نیستند که در شرق است؟» گریر گفت: «این مثل آن نیست. سنت لوییس و شیکاگو شرق است. جاهایی مثل این ها.» کامرون گفت: «منظورت آن یکی شرق است.» گریر گفت: «بله، آن یکی شرق.»

کامرون گفت: «فکر می کنم باید فکری به حال کشتن هیولا آن پایین توی زیرزمین بکنیم.» و زنان هاوکلاین چیزی نگفتند. «ما تمام روز اینجا بوده ایم و هنوز نرفتیم سراغش. اتفاقات زیادی افتاده است. من می خواهم سر از کار آن هیولای لعنتی دربیاورم، پس باید برویم سراغ چیز دیگری به این دلیل که مثل روز روشن است که این جا به نظر چیز دیگری هست که باید برویم سراغش. گریر، تو چی فکر می کنی؟ وقت یک هیولاکشی کوچولو رسیده؟»

گریر با بی اعتنایی به کامرون نگاه کرد اما همزمان چشمش به شومینه بود. آتشی که نمی سوخت و دودی که حرکت نمی کرد، ناپدید شده بود. آتش حالا طبیعی بود. او برگشت و به زنان هاوکلاین نگاه کرد و با بی اعتنایی اما دقت اطراف اتاق را می پایید. کامرون گفت: «شنیدی چی گفتم؟» گریر گفت: «بله، شنیدم.» «خب، نظرت چیست؟ یک هیولاکشی کوچولو؟»