کتاب نیمه شب در چرنوبیل

Midnight in Chernobyl
کد کتاب : 52031
مترجم :
شابک : 978-9649725772
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 542
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب نیمه شب در چرنوبیل اثر آدام هگین باتم

کتاب نیمه شب در چرنوبیل: ناگفته های بزرگ ترین فاجعه هسته ای جهان به قلم آدام هیگن باتم، جامع ترین و کامل ترین تاریخچه ای است که درباره ی فاجعه ی تاریخی چرنوبیل می توان یافت. این اثر افتخارات بسیاری برای خالق خود به ارمغان آورده و از سوی نیویورک تایمز به عنوان بهترین کتاب سال انتخاب شده است. آدام در این کتاب بی نظیر به شما نشان می دهد که در سال 1986 هنگامی که اتحاد جماهیر شوروی، با دیگر ابرقدرت های جهان درگیر بود؛ بی توجه به شهروندان خود و همچنین ساکنان کل جهان، زمینه را برای فروپاشی این قدرت برتر جهان فراهم کرد.

در حقیقت، نیمه شب بیست و یکم آوریل سال 1986، راکتور چهارم نیروگاه هسته ای چرنوبیل، از کنترل خارج شد و حادثه ای ناگوار در دل تاریخ رقم خورد، حادثه ای که بشریت همچنان درگیر تبعات آن است.

نویسنده ی این کتاب و بسیاری از محققان دیگر بر این باور هستند که فاجعه ی بزرگ چرنوبیل قابل پیش بینی بود، اما چه دلیلی باعث شد تا سردمداران نظام شوروی این مسئله را نادیده بگیرند؟ برای یافتن پاسخ این پرسش، نیاز است تا نظام ناکارآمد و معیوب شوروی را مورد کند و کاو قرار دهید و این کتاب نیز تلاش می کند تا نکات مبهم و تاریک این اتفاق را با شما در میان بگذارد. کتاب نیمه شب در چرنوبیل، گزارشی جدی و تلخ در خصوص یکی از بزرگ ترین فجایع انسانی و زیست محیطی است که اگر بتوانید تلخی هایش را تحمل کنید، نگاه شما را نسبت به بسیاری از مسائل تاریخی و سیاسی جهان تغییر خواهد داد.

کتاب نیمه شب در چرنوبیل