کتاب شکارچی کرم ابریشم

Silkworm Hunter
کد کتاب : 53014
مترجم :
شابک : 978-9644084690
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 158
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

نامزد جایزه بین المللی ادبیات داستانی عرب

معرفی کتاب شکارچی کرم ابریشم اثر امیر تاج السر

عبدالله مامور امنیتی سانسورچی که بر اثر حادثه‌ای به هنگام ماموریت پا و شغل و جایگاهش را از دست می‌دهد هوس عجیبی به سرش می‌زند، می‌خواهد نویسنده شود! رمانی بنویسد هم چون گل فرروش آفرقایی شهر نیس فرانسه یا زن بدکاره ویتنامی. برای این کار تقلا می‌کند خود را به حلقه نویسندگان کافه‌نشین نزدیک کند، جماعتی که تا دیروز بر حسب وظیفه‌ی شغلی می‌پایید و درباه‌شان گزارش می‌نوشت.

کتاب شکارچی کرم ابریشم

امیر تاج السر
امیر تاج السر زاده ۱۹۶۰ در سودان پزشک و نویسنده عرب و خواهرزاده الطیب صالح نویسنده سرشناس سودانی و خالق موسم هجرت به شمال است. آثار این نویسنده به زبان‌های مختلفی از جمله فارسی، انگلیسی، لهستانی، فرانسوی و ایتالیایی ترجمه شده‌اند. در سال ۲۰۱۱ رمان صائد الیرقات به فهرست کوتاه جایزه بوکر عربی و در سال ۲۰۱۸ رمان زهور تأکلها النار به فهرست نهایی جایزه جهانی ادبیات داستانی عرب راه یافتند. محمد حزبایی‌زاده، مترجم ایرانی سه رمان از امیر تاج‌السر را به فارسی برگردانده است. عطر فرا...
قسمت هایی از کتاب شکارچی کرم ابریشم (لذت متن)
سیار عالی... پس بالاخره سر و کله ی خائن پیدا شد. سه هفته ای را صرف راست و ریس کردن کتاب سرقتی اش کرد. یقین سه هفته وقت چندان زیادی نیست، اما در سایه دریای الهاماتی که من ساده لوح دودستی تقدیمش کردم و ریز و درشت شخصیتی که به او دادم، حتما با سرعتی سرسام آور نوشته و سروتهش را هم آورده.