کتاب دل آگاهی

Heart of Consciousness
نگاهی به زندگی از چشماندازی دیگر
کد کتاب : 5367
شابک : 978-6001181085
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 456
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب دل آگاهی اثر مسیحا برزگر

"دل آگاهی" یا "نگاهی به زندگی از چشماندازی دیگر" به قلم "مسیحا برزگر" کتابی در مورد خودآگاهی و کمالگرایی است که به سوالاتی اساسی پاسخ می‌دهد. اگر می‌خواهید بدانید هدف و معنای زندگی چیست؟ چطور می‌شود از زندگی بهترین استفاده را برد؟ چه چیزی در زندگی باید در اولویت قرار گیرد؟ آیا می‌توان آنچه را که هست اصلاح کرد؟ و برای یافتن پاسخ ده‌ها سوال اساسی دیگر، "دل آگاهی" یا "نگاهی به زندگی از چشماندازی دیگر" به قلم "مسیحا برزگر" را از دست ندهید.
ما یاد گرفته‌ایم که راه‌حل مسئله‌مان را باید بیرون از خودمان جستجو کنیم، زیرا به طور کلی خود را محصول شرایط اطراف می‌دانیم و آموزش دیده‌ایم آنچه از ما انتظار دارند، انجام بدهیم. ما عادت داریم از منابع بیرونی مانند پند و اندرزهای والدین، شریک زندگی، دوست و رفیق و مشاوران حرفه‌ای خصوصی خود راهنمایی بگیریم. اگر نگوییم همه، بیشتر ما تحت تأثیر فرهنگ عامه هستیم و به شیوه‌ای عامی فکر و رفتار می‌کنیم.
افشای حقیقت ما را در چرخه‌ای بی پایان از سردرگمی، شک و ترس قرار می‌دهد. ما همیشه نگران این هستیم که از همسالان خود عقب بمانیم. با انبوهی از باورها و فرضیه‌های "راز موفقیت" احاطه شده‌ایم. با این حال، همیشه این احساس را داریم که آنچه را که داریم نمی‌خواهیم و همچنین نمی توانیم آنچه را که می‌خواهیم پیدا کنیم. وقتی تشخیص می دهیم که زندگی باید بزرگتر از آنچه هست باشد، یا دست کم چیزی واقعی باشد و روح ما را راضی کند، دقیقا از همان نقطه است که به دنبال آن چیز می‌گردیم. از این نقطه به بعد است که ما در مسیر رسیدن به هدف اصلی و واقعی زندگی خود خواهیم بود. این قدم اولیه توسط "دل آگاهی" یا "نگاهی به زندگی از چشماندازی دیگر" نوشته‌ی "مسیحا برزگر" به شما عرضه می‎شود.

کتاب دل آگاهی

مسیحا برزگر
مسیحا برزگر زاده‌ی تهران است؛ خیابان حافظ، خیابان ابوسعید ابوالخیر.او ایران و زبان فارسی را بزرگ‌ترین موهبت‌های الهی زندگیش می‌داند.برزگر بیش و پیش از هر چیز خدا را دوست دارد، و خود را با همه‌چیز و همه‌کس یگانه می‌داند.رازورزی را بیشتر از حل مسائل دوست دارد.مسیحا ستایشگر عشق، خنده، و زندگی‌ست.می‌گوید: مدام چشم‌هایم را می‌شویم تا از نو ببینم. ساده زندگی می‌کند، و سبک گام برمی‌دارد.آرام است و اهل هیاهو نیست. کتاب را و کنجی دنج را ...
قسمت هایی از کتاب دل آگاهی (لذت متن)
نخستین مرحله ی دل آگاهی، تمرکز بر شستن چشم هاست. اگر بر نگاه تو غبار نشسته باشد، منظره ی روبروی تو هر اندازه هم عالی باشد، تو از تماشای آن حظّی نمی بری. شستن نگاه، پاک کردن ذهن است. اگر میزان و موزون دل آگاهی خویش شوی، و یاد بگیری به شیوه ای تازه به دل خود گوش بسپاری، آن گاه، دل آگاهانه زیستن، فوایدی را به تو عرضه می کند. از جمله: لطف خداوند و معجزه های زندگی را بیشتر تجربه می کنی. نگرشی مثبت پیدا می کنی. نسبت به جزئیات و تفاوت های ظریف اشیا و امور، هشیارتر می شوی. وقت و انرژی خود را صرف فکرها و کارهای پیش پاافتاده نمی کنی. یاد می گیری که درنگ کنی و به روند شگفت انگیز تجربه های خود توجه کنی. اعتماد به نفس بیشتری به دست می آوری.

هنگامی که با کسی دیدار می کنی، پیش از آن که لب به سخن باز کنی، کمی سکوت کن. سپس، نور شفاف درون مخاطب یا مخاطبان خود را تجسم یا احساس کن. بگذار روح تو به روح آن ها نزدیک شود. آنگاه، قصد اصلی خود را با آن ها در میان بگذار: «امیدوارم که بتوانیم با هم شادمانه و سازنده کار کنیم.» یا «می خواهم اطلاعاتی را در اختیارتان بگذارم که ممکن است کمک تان کند.» در خیال خویش تجسم کن که آن ها نیز قصد و نیت اصلی خویش را با تو در میان می گذارند: «من می خواهم با تو به تفاهم و توافق برسم.» یا «ذهن من به روی حرف های تو گشوده است.» خود را متقاعد کن که در سطح روح، هر دوی شما می خواهید به یک موقعیت «برد- برد» برسید. درباره ی قصد و نیت خود بنویس. می توانی این نوشته را به مثابه بیان مقدماتی ارتباط خود به کار بگیری.