کتاب مدرنیته و عقلانیت

Modernity and Rationality
(فیلم نوشت دیوانه ای از قفس پرید)،(فیلم و فلسفه 2)
کد کتاب : 54518
شابک : 978-6001084393
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 192
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب مدرنیته و عقلانیت اثر احمدرضا معتمدی

کتاب «مدرنیته؛ عقلانیت»؛ در دو بخش ارائه شده است: بخش اول حاوی فیلم‌نوشت فیلم سینمایی «دیوانه‌ای از قفس پرید»، اثر احمدرضا معتمدی به مثابه یک اثر فلسفی اجتماعی در سینما است. بخش دوم حاوی گفت‌وگو با کارگردان فیلم و نشست‌های نقد و بررسی فیلم، سخنرانی‌ها و نوشتارهای انتقادی حوزه‌های علوم اجتماعی، فلسفه و هنر سینما درباره فیلم است.
کتاب «مدرنیته؛ عقلانیت»؛ حاوی مباحث نقادی پیرامون جریان مدرنیسم در کشورهای جهان سوم و مقایسه آن با اصل مدرنیته در کشورهای غربی و توسعه یافته است. مباحث نقادی فیلم که معطوف به این اثر سینمایی ارائه شده به ویژه معضلاتی که این پروژه ناقص و ناتمام در دوران معاصر در ایران را پدید آورده است، مورد نقد و کاوش قرار داده است.
نوآوری مهم این اثر طرح مباحث نظری درباره مدرنیسم تجددگرایی و عقلانیت معاصر در متن یک اثر هنری و سینمایی است که به شدت در وجه عملی مباحث نظری و کاربری شدن آن موثر افتاده است.
طرح دیدگاه‌های موافق و مخالف در گذار از سنت به مدرنیته و روش‌مندیهای آن، در گیرودار یک بحران اجتماعی که متن فیلم آن را پی‌گیری نموده است، در نوع خود بدیع و کم نظیر است.
با آثار و گفتاری از اساتید فلسفه: دکتر رضا داوری اردکانی، دکتر مسعود شجاعی زند، دکتر بهروز فرنو و صاحب نظران سینما: روبرت صافاریان، علی معلم، محسن سیف

کتاب مدرنیته و عقلانیت