کتاب ختمی ارغوانی

Purple Hibiscus
کد کتاب : 55340
مترجم : الهه علیزاده
شابک : 978-6003266346
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 271
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

نامزد جایزه بوکر سال 2004

نامزد جایزه Orange سال2004

نامزد جایزه جان لوولین ریس سال 2004

«چیماماندا انگزی آدیچی» از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب ختمی ارغوانی اثر چیماماندا انگزی آدیچی

کتاب «ختمی ارغوانی» رمانی نوشته ی «چیماماندا انگزی آدیچی» است که اولین بار در سال 2003 انتشار یافت. دختری پانزده ساله به نام «کامبیلی» و برادر بزرگترش، زندگی مرفه و خوبی در شهر «انوگو» در نیجریه دارند. آن ها در کنار خانواده ای مهربان در خانه ای زیبا زندگی می کنند، به مدرسه ای خصوصی می روند، و کاملا از مشکلات و سختی های دنیا دور هستند. با این حال، همانطور که «کامبیلی» با شرح تأثیرگذار خود آشکار می کند، اوضاع آنقدرها هم که به نظر می رسد، بی نقص نیست. با این که پدر او، فردی سخاوتمند و مورد احترام در نظر گرفته می شود، اما در خانه رفتاری کاملا مستبدانه دارد—خانه ای که خاموش و خفقان آور است. همزمان با آغاز آشوب در کشور به خاطر یک کودتای نظامی، «کامبیلی» و برادرش نزد یکی از خویشاوندان خود فرستاده می شوند که یک استاد دانشگاه در خارج از شهر است. آن ها آنجا زندگی‌ای را کشف می کنند که ورای محدودیت های سفت و سخت اعمال شده توسط پدرشان است.

کتاب ختمی ارغوانی

چیماماندا انگزی آدیچی
چیما ماندا گزی ادیشی (چیماماندا نگزی آدیچی) ، زاده ی 15 سپتامبر 1977، رمان نویس، نویسنده ی ادبیات غیرداستانی و داستان کوتاه اهل نیجریه است. ادیشی در رشته ی داروسازی در دانشگاه نیجریه تحصیل کرده است. او در سال 2003، موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته ی نویسندگی خلاق از دانشگاه جان هاپکینز شد و در سال 2008، فوق لیسانس خود را در رشته ی مطالعات آفریقا از دانشگاه ییل گرفت. ادیشی در نیجریه، کارگاه های نویسندگی برگذار می کند و در ایالات متحده زندگی می کند.
نکوداشت های کتاب ختمی ارغوانی
An exquisite novel about the emotional turmoil of adolescence.
رمانی متمایز درباره ی آشوب های عاطفی دوران نوجوانی.
Barnes & Noble

Breathtaking.
نفسگیر.
Washington Post Washington Post

Adichie is one of the most original novelists of her generation.
«آدیچی» یکی از بدیع ترین رمان نویسان نسل خود است.
New Yorker New Yorker

قسمت هایی از کتاب ختمی ارغوانی (لذت متن)
از نگاه کردن به قهوه ای گرم چشمانش می هراسیدم. می ترسیدم که سست شوم، که دستانم را دور گردنش حلقه کنم و نگذارم برود. برگشتم.

آلمانداها را از لای انگشتانش در آورد و با دقت به گلبرگ های زردش نگاه کرد، پرسید: «این همون گلیه که تو می مکی؟ که شیره ی شیرینی داره؟» لبخند زدم: «نه اون اکسوراست.» گل را انداخت و شکلکی در آورد.

خندیدم. خندیدم چون گل های آلاماندا خیلی زرد بودند. خندیدم چون تصور کردم پدر «آمادی» شیره ی تلخ آن ها را می مکد. خندیدم چون چشمان پدر «آمادی» خیلی قهوه ای بودند و من می توانستم خودم را در آن ها ببینم.