کتاب حاشیه های فمینیستی قرآن

Feminist Edges of the Qur'an
کد کتاب : 55925
مترجم :
شابک : 978-6226420907
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 336
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب حاشیه های فمینیستی قرآن اثر عایشه ای هدایت الله

"عایشه هدایت الله" اولین تحلیل جامع از تفاسیر فمینیستی معاصر از قرآن را تحت عنوان "حاشیه های فمینیستی قرآن" ارائه می کند. او با ترکیب قرائت‌های برجسته فمینیستی از قرآن در ایالات متحده از اواخر قرن بیستم، مقدمه‌ای اساسی برای این حوزه نوپا ارائه می‌نماید. "عایشه هدایت الله" با قرآن پژوهی به بررسی عمیق و همچنین نقد ریشه‌ای روش ها و رویکردهای آن می پردازد. او با تمرکز ویژه بر بن‌بست‌های فمینیستی در متن قرآن، استدلال می‌کند که بسیاری از تفاسیر فمینیستی بر ادعاهایی درباره عدالت فمینیستی تکیه می‌کنند که به طور کامل پشتیبانی نمی‌شوند.
در "حاشیه های فمینیستی قرآن" او یک تجدید نظر اساسی در مبانی تفسیری متن قرآن کریم پیشنهاد می‌کند. اثر پیش رو، یک اثر تحریک‌آمیز از الهیات فمینیستی مسلمان، "حاشیه های فمینیستی قرآن" و مداخله‌ای حیاتی در گفتگوهای ضروری درباره زنان و قرآن است.
در "حاشیه های فمینیستی قرآن"، "عایشه هدایت الله" یک فصل معاصر، پر جنب و جوش و تا حدودی متلاطم در تاریخ را بررسی می کند. این کتاب ایده‌های پویایی مانند وابستگی متقابل دو جنس را ارائه می‌دهد که نشان دهنده تغییر موازنه قدرت بین زن و مرد است.
هدف "عایشه هدایت الله" آرمان بخشیدن به برخی از آیات قرآن یا انتقاد از برخی دیگر نیست. هدف او بزرگتر است؛ او به ما یادآوری کند که دوگانه‌ کنترل مردانه و انفعال زنانه باید برای همیشه ساقط شود. این کتاب برای هرکسی که می خواهد درک غنی تری از نحوه قرائت و تفسیر قرآن در چارچوب فمینیستی داشته باشد، ضروری است. این اثر یک ترکیب فوق العاده از کارهایی است که تاکنون در این زمینه انجام شده است و ابزارهای لازم برای جستجوی راه های جدید در درک کلام الله مجید را فراهم می کند.

کتاب حاشیه های فمینیستی قرآن

عایشه ای هدایت الله
عایشه هدایت الله دکترای خود را در مطالعات دینی از دانشگاه کارولینا در سال 2009 دریافت کرد. ایشان استادیار مطالعات اسلامی در گروه الهیات و مطالعات دینی در دانشگاه سان فرانسیسکو است. او بیشتر به دلیل تفسیر فمینیستی از قرآن در کتابش شناخته شده است.
نکوداشت های کتاب حاشیه های فمینیستی قرآن
[A] compassionate critique and reassessment of the exegetical path towards gender equality. All interested in feminist re-interpretation of sacred texts will benefit from this exploration of gender in the Qur'an.
یک نقد مشفقانه و ارزیابی مجدد مسیر تفسیری به سوی برابری جنسیتی. همه علاقمندان به تفسیر مجدد فمینیستی متون مقدس از این کاوش جنسیتی در قرآن بهره مند خواهند شد.
Women's Alliance for Theology, Ethics, and Ritual

قسمت هایی از کتاب حاشیه های فمینیستی قرآن (لذت متن)
چگونه می توان تفاوت زنان و مردان در سطح اجتماعی-کارکردی از منظر قرآن را به جایگاه یکسان آنان به لحاظ معنوی و اخلاقی پیوند داد؟… هنگامی که قرآن تفاوت اجتماعی - کارکردی میان زن و مرد را به رسمیت می شناسد یا حتی آن را فراهم می کند، چگونه این امر به طور پیوسته با توزیع عادلانه قدرت و اقتدار میان زنان و مردان رخ می دهد؟