کتاب جسد

Stiff: The Curious Lives of Human Cadavers
(سرگذشت عجیب کالبد بی جان آدمیزاد)
  • 80,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: نشر نون نشر نون
    نویسنده:
کد کتاب : 59557
مترجم :
شابک : 978-6226652469
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

از کتاب های پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب جسد اثر مری روچ

کتاب «جسد» اثری نوشته ی «مری روچ» است که نخستین بار در سال 2003 وارد بازار نشر شد. از همان نخستین سطرهای کتاب «جسد» مشخص می شود که «مری روچ»، شیوه ای منحصر به فرد را برای پرداختن به مسائل پیرامون مرگ انتخاب کرده است. «روچ» به کارکردهای مفید متعددی می پردازد که جسد انسان به دنیای زندگان ارائه می کند—از آزمایش های پزشکی گرفته تا کاربردهای مختلف در تحقیقات مربوط به امنیت حمل و نقل، و پژوهش های دانشمندان پزشکی قانونی در رابطه با دسته بندی سرعت های مختلف تجزیه ی جسد در شرایط گوناگون. فصل هایی از کتاب همچنین به آدمخواری، روش های امحای جسد (دفن، سوزاندن، و غیره)، و جسدهایی «با قلب تپنده» که در پیوند عضو مورد استفاده بوده اند، می پردازد. «روچ» با بینشی فوق العاده جذاب و سبکی بسیار خواندنی، سرگذشت جسد انسان در طول تاریخ را به تصویر می کشد.

کتاب جسد

مری روچ
«مری روچ»، زاده 20 مارس 1959، نویسنده و روزنامه نگار اهل ایالات متحده آمریکا است. تاکنون شش اثر او در فهرست «پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز» قرار گرفته است.
نکوداشت های کتاب جسد
Entertaining and fascinating.
سرگرم کننده و شگفت آور.
Forbes

Delightful, endlessly curious and funny.
لذت بخش، بی نهایت عجیب و خنده دار.
Seattle Times

A fascinating survey of the data yielded by corpses both medieval and modern.
نگاهی حیرت انگیز به اطلاعات حاصل شده از اجساد، هم در قرون وسطی و هم دوران مدرن.
Discover Magazine

قسمت هایی از کتاب جسد (لذت متن)
از دید من، مرده بودن تفاوت چندانی با سوار بودن در یک کشتی تفریحی ندارد. چون در کشتی تفریحی، بیشتر وقتتان را به حالت طاق باز می خوابید. مغزتان خاموش می شود. پوستتان نرم می شود. اتفاق تازه ای نمی افتد و کسی انتظار خاصی از شما ندارد.

ما زیست شناسی هستیم. این نکته در آغاز و پایان به ما یادآوری می شود، هنگام تولد و هنگام مرگ. در میان این دو، آنچه را می توانیم انجام می دهیم تا این نکته را فراموش کنیم.

مرگ؛ حتما لازم نیست کسالت آور باشد.