کتاب رویای سرزمین های پست

Treasure of the World
کد کتاب : 67597
مترجم :
شابک : 978-6222741723
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 380
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

از کتاب های برگزیده School Library Journal

معرفی کتاب رویای سرزمین های پست اثر تارا سالیوان

کتاب «رویای سرزمین های پست» رمانی نوشته ی «تارا سالیوان» است که اولین بار در سال 2021 به چاپ رسید. دختری دوازده ساله به نام «آنا» به همراه والدین، برادر و مادربزرگش در منطقه ای کوهستانی در بولیوی زندگی می کند. رویای مشترک «آنا» و برادرش برای فرار از این منطقه به واسطه ی تحصیلات، زمانی در هم شکسته می شود که پدر عصبانی و بدرفتارش تصمیم می گیرد که زمان آن فرا رسیده تا «دنیل»، کار کردن در معدن را آغاز کند. «دنیل» که مشکلات تنفسی دارد، بعد از دو روز مریض می شود. وقتی «آنا» برای کار کردن به جای «دنیل» اعلام آمادگی می کند، پدرش در ابتدا چندان راضی نیست اما خانواده به پول نیاز دارد. سایر معدنچیان، حضور «آنا» را بدشگون در نظر می گیرند. وقتی معدن در چند هفته ی بعد ریزش می کند، «آنا» به جای شرایط کاری بد، مورد سرزنش قرار می گیرد. پدرش در این حادثه کشته شد و «دنیل» نیز گم شده است. «آنا» که باور دارد «دنیل» نمرده، یک شب به تنهایی در جست و جوی برادرش وارد معدن می شود، و زندگی خودش را به خطر می اندازد.

کتاب رویای سرزمین های پست

تارا سالیوان
من در کلکته متولد شده ام و دوران کودکی و نوجوانی را با پدر و مادرم که امدادگران بین المللی بودند در آمریکای جنوبی و کارائیب گذراندم. این به این معنا بود که بسیاری از مکالمات میز ناهار در حول محور عدالت بین المللی و کاهش فقر متمرکز شده بودند.اگرچه من به زبان اسپانیایی مانند بومی ها صحبت می کردم و احساس راحتی بیشتری نسبت به داشتن گذرنامه آمریکایی در بولیوی داشتم، اما همیشه به عنوان شخص خارجی دیده می شدم. وقتی اشعه ماوراء بنفش از سوراخ در ازن بر روی آند به شدت آسیب دیده، ما مجبور شدیم آنچه را که...
نکوداشت های کتاب رویای سرزمین های پست
This utterly riveting story offers a view of complex family dynamics and child labor.
این داستان فوق العاده مهیج، تصویری از ساز و کارهای پیچیده ی خانواده و کودکان کار را ارائه می کند.
School Library Journal School Library Journal

Rich with memorable characters.
غنی از شخصیت های به یاد ماندنی.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

A gripping novel.
رمانی گیرا.
Publishers Weekly Publishers Weekly

قسمت هایی از کتاب رویای سرزمین های پست (لذت متن)
من و «دنیل» با عجله می رویم ته صف دوازده ساله ها. من تقریبا یازده ماه بزرگترم، ولی جفتمان را در یک کلاس گذاشته اند. سعی می کنم نگذارم این مسئله زیاد اذیتم کند. «دنیل» پشت سرم می ایستد، سرم را می چرخانم و بابت موفقیتمان نیشخندی بهش می زنم. «دنیل» هم لبخند می زند؛ دندان های سفیدش توی صورت استخوانی اش برق می زند.

همینطور که همگی صاف و صوف می ایستیم و سرود را می خوانیم و به پرچم ادای احترام می کنیم، نگاهم به ردیف سمت چپم می افتد؛ صف به هم ریخته ی بچه های چهار، پنج و شش ساله شبیه گله ای بزرگ و غیرقابل کنترل است. دست کم سی، چهل نفرند و حتی حالا که موسیقی شروع شده هم رو به ساختمان مدرسه نایستاده اند.

صدایش در فضا طنین انداز می شود، با این حال به حرف هایش گوش نمی دهم. نیازی به شنیدن حرف های «دن مارسلینو» ندارم، چون همه اش درباره ی چیزهای بزرگ حرف می زند: غرور، وطن پرستی، اخلاق کاری. من نیامده ام مدرسه تا چیزهای بزرگ یاد بگیرم. این ها را توی خانه یاد می گیرم.