کتاب پسری به نام قله

Peak
کد کتاب : 59535
مترجم :
شابک : 978-6004629294
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 274
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

نامزد جایزه خوانندگان دروازه میسوری سال 2010

نامزد جایزه کتاب خوانندگان جوان ربکا کودیل سال 2012

«رولند اسمیت» از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب پسری به نام قله اثر رولند اسمیت

کتاب «پسری به نام قله» رمانی نوشته «رولند اسمیت» است که نخستین بار در سال 2007 انتشار یافت. پسری 14 ساله به نام «پیک مارسلو» به خاطر بالا رفتن از ساختمانی در «منهتن» و تلاش برای نقاشی کردن علامت مخصوص خودش—قله ای آبی رنگ—روی ساختمان، دستگیر می شود. «پیک» (به معنای قله) ممکن است مجبور باشد زمانی طولانی را در مرکز اصلاح و تربیت بگذراند اما پدرش، راه حلی را به دادگاه ارائه می کند که او را بلافاصله به جایی دور خواهد فرستاد. «پیک» قبل از سفر به چین، جایی که پدرش اداره کننده شرکتی تجاری برای صعود از «کوه اورست» است، با معلم انگلیسی اش «وینسنت» صحبت می کند. «وینسنت» دو دفتر به «پیک» می دهد تا او تجاربش را در آن ها یادداشت کند و به عنوان پروژه مدرسه به معلمش تحویل دهد. حالا «پیک» می خواهد تلاش کند تا به جوانترین کسی تبدیل شود که «کوه اورست» را فتح کرده است.

کتاب پسری به نام قله

رولند اسمیت
رولند اسمیت (متولد 30 نوامبر 1951) نویسنده آمریکایی داستان های جوانان و همچنین کتاب های غیر داستانی برای کودکان است.رولند اسمیت در پورتلند، اورگان متولد شد، فارغ التحصیل از دانشگاه ایالتی پورتلند است و به دنبال یک کار نیمه وقت در باغ وحش اورگان در پورتلند، یک حرفه 20 ساله را به عنوان یک باغ وحش دار شروع کرد، هم در باغ وحش اورگان و هم در باغ وحش اوپنون. تاکوما، واشنگتن وی پس از تلاش برای نجات حیات وحش به دنبال ریختن روغن اکسون والدز، در سال 1990، او اولین کتاب خود را با نام Sea Otter Rescue ، ...
نکوداشت های کتاب پسری به نام قله
A thrilling, multifaceted adventure story.
یک داستان ماجراجویی هیجان انگیز و چندوجهی.
Booklist Booklist

A riveting read for reluctant and experienced readers alike.
داستانی مهیج هم برای مخاطبین نه چندان مشتاق و هم مخاطبین باتجربه.
VOYA

An unputdownable adventure.
داستانی ماجراجویانه که نمی شود آن را کنار گذاشت.
Amazon Amazon

قسمت هایی از کتاب پسری به نام قله (لذت متن)
اسم من «پیک» (قله) است. بله، می دانم: اسم عجیب و غریبی است؛ اما می دانید که ما هیچ نقشی توی انتخاب اسم یا پدر و مادرمان نداریم. (توی زندگی خیلی چیزهای دیگر هم همینطوری هستند.) تازه ممکن بود اسمم بدتر از این هم بشود. مامان و بابام می توانستند اسمم را کوه یخ بگذارند یا گودال یا حتی یخ شکن. شوخی نمی کنم. مامانم گفته همه این اسم ها را توی فهرستشان نوشته بودند.

«وینسنت»، معلم ادبیاتم (شاید شما توی مدرسه بهش می گویید معلم زبان انگلیسی)، ازم خواست این متن را برای تکلیف آخر سال بنویسم (که توی مدرسه ما بهش نمره نمی دهند). وقتی «وینسنت» جمله ای را که الان خواندید بخواند، حتما می گوید: جمله هات آشفته هستن و بینشون از حروف ربط و علائم نگارشی استفاده نکرده ای. (دقیقا همین طوری حرف می زند.)

منظورش این است که جمله هایم نامفهوم و بریده بریده هستند. من هم در جوابش می گویم که تمام زندگی ام آشفته است. آشفتگی و در هم برهمی نوشته ام هم به خاطر این است که آن را پشت یک وانت تویوتا توی تبت (یا چین) نوشتم، آن هم با یک مدادنوکی که پاک کن نداشت و امکان هم نداشت بتوانم آن دور و بر پاک کن پیدا کنم.