کتاب چرا هیتلر یهودیان را می کشت

Babak Mostafavi, Why did Hitler kill the jews
کد کتاب : 68704
شابک : 978-6227224191
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 83
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب چرا هیتلر یهودیان را می کشت اثر بابک مصطفوی

کتاب «چرا هیتلر یهودیان را می کشت» نوشته «بابک مصطفوی» توسط نشر امید سخن منتشر شده است.
"یکی از علل عمده عود روحیه ضدیت با یهود، تهمت بی‌معنی گرفتن خون مسیحیان برای نان فطیر بود، تهمتی ناروا و دروغ که از روزگاران قدیم در بین ملت‌ها شایع شده و هنوز خودنمائی می‌کرد. مسیحیان سفیه و نادان می‌گفتند یهودی‌ها برای مراسم مذهبی عید فسح به خون مسیحیان احتیاج دارند، به این جهت در شب عید مسیحیان را می‌کشند تا خون آن‌ها را در خمیرمایۀ نان فطیر مخلوط کنند، به هیچ وسیله ممکن نبود اثر این شایعه موهوم را از ذهن دهقانان ساده‌لوح و کشاورزان متعصب زدود و کاری کرد تا از یاد آن‌ها محو گردد. (یعنی یهودی‌های خون‌خوار و خون‌آشام).
تا تاریخ 1840 پانزده مرتبه یک چنین تهمت ناروائی در رومانی، لهستان، روسیه و ایتالیا و آلمان نسبت به یهود وارد آورده بودند. در فوریه 1840 یک نفر پیشوای معتبر و مهم کاتولیک مفقود شد و در همه جا تقصیر را بگردن یهودی‌ها انداختند.
در همین زمان بود که اقتصاد کشورها صنعتی و مکانیزه شده بود. طبقات متوسط هر جامعه‌ای در کارها شرکت داده شده و دارای قدرت قابل ملاحظه‌ای گردیده بودند و کم‌کم داشتند قدرت را از دست مالکین بزرگ و اشراف‌زادگان می‌گرفتند و اوضاع اقتصادی کشور را به نفع خویش تغییر جهت می‌دادند."

کتاب چرا هیتلر یهودیان را می کشت

دسته بندی های کتاب چرا هیتلر یهودیان را می کشت