کتاب گفتاری درباره ی نابرابری

Discourse on the Origin of Inequality
کد کتاب : 69729
مترجم :
شابک : 978-6222900885
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 142
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1755
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

در زمینه نابرابری
Discourse on the Origin of Inequality
کد کتاب : 82329
مترجم :
شابک : 978-6227719192
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 152
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1755
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

گفتاری در باب نابرابری
Discourse on Inequality
کد کتاب : 120718
مترجم :
شابک : 978-6226436182
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 164
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1755
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب گفتاری درباره ی نابرابری اثر ژان ژاک روسو

این کتاب که یکی از تأثیرگذارترین آثار عصر روشنگری است گفتاری در مورد منشأ و اساس نابرابری است و تحت عنوان گفتاری درباره ی نابرابری در این به چاپ رسیده است. این کتاب اثری از فیلسوف ژان ژاک روسو است و در سال 1755 نوشته شده است. .این گفتمان که تحقیقی بسیار بدیع در مورد سیاست و طبیعت انسانی است، دیدگاهی نظری از مردم در شرایط پیش از اجتماعی و تأثیرات متعاقب آن تمدن ارائه می‌کند. نویسنده نظریه تکاملی را توسعه می‌دهد که داروینیسم را پیش‌بینی می‌کند و جنبه‌هایی از اخلاق، جامعه‌شناسی و معرفت‌شناسی را در بر می‌گیرد.
روسو برای اولین بار در این اثر تصور خود را از وضعیت طبیعت انسانی آشکار می‌کند. او سپس روشی را توضیح می دهد که از نظر او، مردم ممکن است جامعه مدنی را ایجاد کرده باشند، و این او را به این نتیجه می رساند که مالکیت خصوصی منبع اصلی و اساس همه نابرابری ها است. متن در سال 1754 در پاسخ به یک مسابقه ی جایزه دار نوشته شده است. آکادمی دیژون در پاسخ به این درخواست: "منشأ نابرابری در بین مردم چیست و آیا قانون طبیعی مجاز است؟" روسو با رساله خود برنده نشد (همانطور که برای گفتار در مورد هنر و علوم هم نتوانست برنده شود).
ژان-ژاک روسو فیلسوف، نویسنده، آهنگ‌ساز اهل جمهوری ژنو، در سدهٔ هجدهم و اوج دورهٔ روشنگری اروپا می‌زیست. اندیشه‌های او در زمینه‌های سیاسی، ادبی و تربیتی، تأثیر بزرگی بر معاصران گذاشت. نقش فکری او که سال‌های زیادی از عمرش را در پاریس سپری کرد، به عنوان یکی از راه‌گشایان آرمان‌های انقلاب کبیر فرانسه قابل انکار نیست.

کتاب گفتاری درباره ی نابرابری

ژان ژاک روسو
ژان ژاک روسو، زاده ی 28 جون 1712 و درگذشته ی 2 جولای 1778، فیلسوف و نویسنده ی سوییسی بود.اندیشه های روسو در زمینه های سیاسی، ادبی و تربیتی، تأثیر بزرگی بر معاصران خود گذاشت. او که سال ها در پاریس زندگی می کرد، به عنوان یکی از راه گشایان آرمان های انقلاب فرانسه در نظر گرفته می شود. اگر چه روسو، از نخستین روشنگرانی است که مفهوم حقوق بشر را به طور مشخص به کار گرفت، اما نزد او از این مفهوم تنها می توان به معنایی ویژه و محدود سخن به میان آورد. روسو رادیکال تر از هابس و جان لاک و شارل دو مونتسکیو م...
قسمت هایی از کتاب گفتاری درباره ی نابرابری (لذت متن)
من با پذیرش این که فقط و فقط یک شهروند صاحب فضیلت اجازه دارد آشکارا اظهار کند که مایه ی سربلندی کشورش است، اکنون متجاوز از سی سال است که می کوشم دینی را که بر گردن ام است علنا به شما ادا کرده و مایهی سربلندی تان باشم؛ و این فرصت مغتنم تا حدودی جبران کننده ی زحمت های ام است، و من باور داشتم که در این جا اجازه یابم براساس حمیتی که از آن ملهم هستم عمل کنم و نه براساس حقی که قرار است اختیار تام به من دهد. از آن جا که این سعادت را داشته ام که در میان شما زاده شوم، چگونه می توانم برابری ای که طبیعت در میان آدمیان قرار داده است و نابرابری ای که آنها در میان خودشان نهادینه کرده اند، مورد تأمل قرار دهم، بی آن که درباره ی حکمت ژرفی بیاندیشم که با نزدیک ترین شکل قانون طبیعی و با بیشترین نفع برای جامعه، هردوی آنها را با تناسبی نیکو در این دولت در می آمیزد تا هم نظم اجتماعی تأمین شود و هم شادکامی افراد؟