کتاب رانده شده

L'esclusa
کد کتاب : 77745
مترجم :
شابک : 978-9642714315
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 220
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1901
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب رانده شده اثر لوئیجی پیراندلو

داستان خود در یک روستای کوچک در سیسیل اتفاق می افتد. مارتا آجالا، قهرمان داستان، به دلیل از دست دادن فاجعه بار موقعیت و موقعیتی که به او اختصاص داده شده بود، از جامعه ای که در آن زندگی می کند، احساس «رانده شدن» می کند: موقعیت یک زن خانه دار مطیع و بی حوصله که هرگز احساس راحتی نمی کرد: نقشی که به دلیل آن در جامعه به احترام رسیده بود. این نقشی است که از از دست دادنش پشیمان نیست اما از دست دادن ناگهانی و خشونت آمیزش او را در موقعیتی دراماتیک انداخته است: شوهرش او را از خانه بیرون کرده است و او را در حال خواندن نامه ای از یک نفر غافلگیر کرده است. کسی که از او خواستگاری کرده است.

تصمیم تند شوهر غرق در عصبانیت. نگرش پدر مارتا که حتی در حالی که می‌دانست دخترش بی‌گناه است، کاملا از تصمیم شوهرش به دلیل احساس نادرست همبستگی معنوی مردانه حمایت می‌کند و در نهایت از شرم می‌میرد. رنج تسلیمانه مادر و خواهر که دائما آماده است تا با عقاید سنتی مطابقت داشته باشد و به تسلیم شدن و اطاعت او توصیه کند. بدخواهی گروهی روستاییان، بهره‌گیری از یک راهپیمایی مذهبی که از زیر پنجره‌هایشان می‌گذرد تا علنا او را تمسخر کنند و فریاد بزنند، عناصر یک نقاشی دقیق توصیف شده به شیوه رئالیسم است که ذهنیت بسته ی مردم در روستا را نشان می‌دهد.

کتاب رانده شده

لوئیجی پیراندلو
لویجی پیراندلو، زاده ی ۲۸ ژوئن ۱۸۶۷ و درگذشته ی ۱۰ دسامبر ۱۹۳۶، نمایشنامه نویس و رمان نویس ایتالیایی بود که در سال ۱۹۳۴ برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات شد. داستان های کوتاه او نیز شهرت زیادی دارد.لویجی پیراندلو در سیسیل متولد شد. پدر او بازرگان گوگرد بود و انتظار داشت که پسرش هم همان شغل را انتخاب کند. اما لوییجی در تحصیلاتش موفق بود و توانست در رشته ی ادبیات ادامه ی تحصیل دهد. او در سال ۱۸۸۷ وارد دانشگاه رم شد و بعد از آن برای تحصیل به بن رفت و آن جا تز دکترای خود را درباره ی گویش بومی سیسیلی تک...