کتاب آرامش

Calm
مجموعه مدرسه زندگی
کد کتاب : 8275
مترجم :
شابک : 9786008957065
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 148
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 20
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

آرامش
Calm
(راهنمای پرورش هنر خلق آرامش به وسیله ی شناخت منبع تشویش و ناکامی ها)
کد کتاب : 70586
مترجم :
شابک : 978-6226672269
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب آرامش اثر آلن دوباتن

کتاب آرامش نوشته آلن دوباتن کتابی در حوضه روانشناسی که به طور مفصل به ریشه اضطراب ها،عصبانیت ها و دلهره هایی که در زندگی روزمره نقش پرنگی از خود نشان میدهند می پردازد.از از مهارت هایی کنترل این آسیب ها صحبت میکند و معقتد است این آسیب ها کاملا از عدم شناخت این مهارت ها نشات میگیرد.مهارت هایی که در زندگی ما با وجود اهمیت فراوان و کاربرد کلیدی آنها در زندگی روزمره نادیده گرفته میشوند.یکی از آنها توانایی حفظ آرامش است.بسیاری از تصمیمات بد و هیجانی ما و عکس العمل های نا بجا و نا مناسب ما نتیجه نبود آرامش در درون ماست. اما خوشبختانه این قدرت حفظ آرامش قابل ارتقا و تقویت میباشد که بسیار جای خوشحالی دارد. ما لازم نیست که اکنون در آنجا باشیم: پاسخ های ما به چالش های روزمره می تواند به طرز چشمگیری تغییر کند. ما می توانیم خود را در حفظ ارامش در زندگی تقویت کنیم.اما این آرامش نه از طریق تنفس تقویت میشود نه با نوشیدن چایی در طول روز بلکه با تفکر تقویت میشود. این کتابی است که با صبر و شکیبایی دلایل بزرگترین استرسهایمان را باز می کند و توجیهی از استدلال های بسیار قانع کننده ، زیبا و بعضا کاملا طنز را برای ما رقم می زند که می توانیم در برابر وحشت و خشم از خود دفاع کنیم.

کتاب در فصل های زیر ارائه شده است:

مقدمه
1: روابط - یک. انتظارات عاشقانه / دو. بی قدر بودن امور خانوادگی / سه. آشفتگی های رابطه ی جنسی / چهار. ضعف قدرت
2: افراد دیگر - یک. آسیب ناخواسته / دو. در دفاع از آموزش / سه. در دفاع از ادب / چهار. در باب تشریفات اداری
3: کار - یک. سرمایه داری / دو. بلندپروازی / سه. شکیبایی / چهار. همکاران
4: سرچشمه های آرامش - یک. نگاه / دو. صدا / سه. مکان / چهار. زمان / پنج. لمس
نتیجه گیری - زندگی آرام

کتاب آرامش

آلن دوباتن
آلن دوباتن، زاده ی 20 دسامبر 1969، نویسنده ی سوییسی/انگلیسی است.دوباتن در زوریخ به دنیا آمد. پدرش که در مصر به دنیا آمده بود، به سوییس مهاجرت کرد و از موسسان یک شرکت سرمایه گذاری شد و بعد از آن، ثروت هنگفتی به دست آورد. او یک خواهر دارد و دوازده سال اول زندگی اش را در سوییس گذرانده است.دوباتن برای تحصیل، به مدرسه ای شبانه روزی در آکسفورد فرستاده شد و زبان انگلیسی را آموخت. او در رشته های تاریخ و فلسفه تحصیل کرد و مقطع دکتری را در رشته ی فلسفه ی فرانسه در دانشگاه هاروارد آغاز کرد اما به خاطر ن...
قسمت هایی از کتاب آرامش (لذت متن)
این انتظارات هستند که دشمن حقیقی عشقند. این موضوع که در ابتدای یک رابطه همه چیز خوب و خوش است کم و بیش درباره بیشتر روابط صدق می کند. زیرا در ورای آن حس یگانگی در جستجوی هماهنگی ها و همسانی ها برمی آییم اما اندکی بعد همین موضوع می تواند نفس عشق و رابطه را بگیرد. عشق یعنی کشف هماهنگی در برخی حیطه های بسیار مشخص - اما اگر این انتظار را گسترش دهیم باعث می شود امید را به مرگی تدریجی محکوم کنیم.

راه رسیدن به رابطه ی آرامش بخش تر، لزوما حذف کردن نقاط اختلاف نظر و مشاجره ها نیست. بلکه راهش این است که پیشاپیش بپذیریم مشکلات اتفاق می افتند و به ناچار نیازمند فکر و زمان بسیار زیادی برای رسیدگی به آنها هستیم.

روابط خارج از ازدواج از عجیب ترین نوع تحسین ها هستند: نشانه ای دردآور از نوعی بی تفاوتی که فقط نسبت به کسانی مرتکب می شویم که واقعا دوستشان داریم. مخاطب بی تفاوتی ما مطلقا، عزیزان ما هستند.

ما نباید هیچ پیوندی بین اذعان کردن به نیاز به دیگری و اصطلاح تاسف بار ستمگرانه و مردسالارانه ی «نیازمندی» ببینیم. باید بهتر بتوانیم عشق و اشتیاقی را بشناسیم که در پس برخی از بی تفاوتی ها، کنترل کردن ها و بی رحمانه ترین لحظات زندگی خود و همسرمان وجود دارد.

شما می توانید با انجام دادن تمرینات آرام سازی فوری همیشه به حالت آرمیدگی عمیق خود دسترسی داشته باشید. این حالت درونی بخش جدایی ناپذیری از وجود شماست. زمانی که در این حالت قرار می گیرید، احساس آرامش، انرژی، تمرکز و آسودگی خواهید کرد. علایم آرام سازی از قبیل وضعیت بدن، نحوه تنفس، و نوع کلام نشانه هایی از ورود به حالت آرمیدگی عمیق هستند. مداومت در انجام تمرینات آرام سازی فوری ذهن شما را متمرکز و هوشیار می سازد، و هنگامی که ذهن متمرکزی داشته باشید احساس آرامش، انرژی، تمرکز، و آسودگی بیشتری خواهید کرد. شما می توانید با استفاده از روش ها و تکنیک های گوناگون احساس بسیار خوبی در طول روز داشته باشید. هر چه بیشتر بر سیستم فیزیولوژی، تفکرات و تصورات خود تمرکز داشته باشید، کنترل بیشتری بر حالت آرمیدگی عمیق خواهید داشت. بسیاری از افرادی که تمرینات آرام سازی فوری را انجام می دهند نسبت به خودشان، خانواده شان و دیگران مهربان تر می شوند.