کتاب مگی

Maggie
(دخترخیابانی)
کد کتاب : 83680
مترجم :
شابک : 978-6227847314
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 136
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1893
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب مگی اثر استیفن کرین

در سال ۱۸۹۲ استیفن کرین کتاب مگی، دختر خیابانی را با هزینه شخصی منتشر کرد. کتابی که به نظر منتقدان پخته نبود و یک شکست تلقی شد. اما حقیقت این بود که همه ناشران در ابتدا به دلیل واقع‌گرایی وحشیانه و تکان دهنده‌اش کتاب را رد کردند. اما از آن زمان به بعد، این رمان یکی از اولین رمان‌های رئالیستی آمریکایی به حساب می‌آید. مگی داستان یک دختر جوان زیبا است که در اواخر قرن نوزدهم در محله‌های فقیر نشین نیویورک زندگی می‌کند. او در زندگی کوتاه خود «در گودال گل شکوفا شد»، به فحشا کشانده شد و در حالی که هنوز نوجوان بود به زندگی خود پایان داد.
اولین رمان استیون کرین پرتره‌ای بی‌پرده و تکان‌دهنده از شرایط وحشیانه‌ای است که بر طبقه‌ی فرودست حاکم بوده است. این رمان تراژیک با تک تک شخصیت‌هایش و در واقع با انسانیت و خطاهای انسانی همدردی دارد و بر تاثیر محیط زندگی این آدم‌ها بر شکل گیری خشونت تاکید می‌کند. در انتها، مگی داستانی است که با پیچیدگی اخلاقی خود خواننده را آزار می‌دهد. چه کسی مقصر این فجایع است که همچنان تکرار می‌شوند، تراژدی‌هایی که بارور می‌شوند و به هم می‌پیوندند و بی‌پایان خود را تداوم می‌بخشند؟

کتاب مگی

استیفن کرین
استیون کرین، زاده ی ۱ نوامبر ۱۸۷۱ و درگذشته ی ۵ ژوئن ۱۹۰۰، شاعر و نویسنده ی آمریکایی بود.استیون کرین در سال ۱۸۷۱ در نیوآرک، نیوجرزی به دنیا آمد. تحصیلات کرین کمتر از نقل مکان او به شهر نیویورک در زندگی اش تأثیر داشت. در این شهر بود که به محله های پست و کثیف رفت وآمد کرد و محل زندگی اش و فقر و نکبت آن، دستمایه ی نخستین رمان او، مگی، دختر ولگرد، قرار گرفت.کرین در ۱۸۹۳ مجموعه شعر آزاد خود را، با عنوان سواران سیاه انتشار داد. این کتاب تنش هایی به دنبال آورد و بدگویی های را برانگیخت. اما کرین در ا...